Toernooireglement

Toernooireglement John Brits Toernooi 2020

Locatie

1. Alle wedstrijden zullen gespeeld worden op sportpark Mariënbosch. SV Orion zal als gastheer fungeren.

2. Alle wedstrijden zullen gespeeld worden op de 3 kunstgrasvelden.

3. De organisatie mede als SV Orion zijn niet verantwoordelijk voor schade en verlies van eigendommen in de kleedkamers als mede langs de velden door derden.

4. De kleedkamers als mede de sleutels zijn in bruikleen gegeven en blijven eigendom van de organisatie en SV Orion.

5. Bij verlies van de sleutel dan wel beschadiging aan de locatie kan het inschrijfgeld alsmede een andere hogere vergoeding gevraagd en gebruikt worden om de onkosten te vergoeden. Het team dan wel een persoon kunnen deze vergoeding opgelegd krijgen door de organisatie

6. De hoogte van de te betalen vergoeding wordt bepaald aan de hand van de kosten die gemaakt worden door de gemaakte schade.

7. De scheidsrechters worden aangesteld door de organisatie

8. De scheidsrechters zullen geleverd worden door de Scheidsrechterscommissie van SV Orion.

9. De scheidsrechter is verantwoordelijk voor het naleven van de spelregels op het speelveld

10. De beslissing van de scheidsrechter is altijd de juiste en dient altijd gerespecteerd te worden                    door spelers, trainers en andere officials.

11.De tijd wordt centraal omgeroepen maar de scheidsrechter mag de wedstrijden later laten                        beginnen en max. 1 minuut laten doorspelen na het einde. Het fluitsignaal van de scheidsrechter              is bindend!

Spelregels John Brits toernooi 2019

1. De KNVB veldvoetbal spelregels 2019/2020  zullen gehanteerd worden tijdens het toernooi

2. De JO13 neemt de doeltrap vanaf de 16m lijn, de JO14 & JO15 vanaf de 5m lijn.
  3. Ieder team uitkomend in het JO13/JO14/JO15 toernooi dient een assistent scheidsrechter te leveren, voorafgaand aan de wedstrijd

4. De wedstrijden duren 15 minuten (zonder rust)
    De groepsfasewedstrijden van de JO13/JO14/JO15 duren 20 minuten
  5. Ieder team dient 3 minuten voor aanvang van de wedstrijd bij het veld te staan. Wanneer dit niet het geval is zal het team de wedstrijd reglementair met 3-0 verliezen

6. Het team dat als uitspelend is weergegeven, speelt, bij gelijkende shirts, in een afwijkend tenue of in een afwijkende kleur hesjes.

7. Dispensatiespelers zijn toegestaan volgens de regels van de KNVB. Dat betekent dat er 3 dispensatiespelers per team op het veld mogen staan. Meidenteams mogen sowieso 1 jaar ouder zijn zonder dispensatie:

Voor het JO11 toernooi is het geboortejaar geldig: 2009 (meiden: 2008)
    Voor het JO12 toernooi is het geboortejaar geldig: 2008 (meiden: 2007)
    Voor het JO13 toernooi is het geboortejaar geldig: 2007 (meiden: 2006)
    Voor het JO14 toernooi is het geboortejaar geldig: 2006 (meiden: 2005)
    Voor het JO15 toernooi is het geboortejaar geldig: 2005 (meiden: 2006)

Spelers mogen maximaal 1 jaar ouder zijn om deel te nemen aan het toernooi. Spelers ouder dan bovenstaand jaartal worden automatisch gezien als dispensatiespelers.

8. Indien het team meer dan 3 dispensatiespelers in het team heeft staan  zal de organisatie alle wedstrijden waarbij dit het geval is in een 3-0 nederlaag omzetten.

9. Tijdens het toernooi is een gele kaart gelijk aan een tijdstraf van 5 minuten. Er mag géén wisselspeler worden ingezet ter vervanging van deze speler

10. Als een speler 2x een gele kaart ontvangt in dezelfde wedstrijd dan is de speler automatisch geschorst voor de eerstvolgende wedstrijd. Indien de speler een directe rode kaart ontvangt zal de speler minimaal 1 wedstrijd geschorst worden. De organisatie kan besluiten om de speler voor meerdere wedstrijden te schorsen bij een directe rode kaart

Knock-outfase
  11. Indien de wedstrijd tijdens de finaleronden in een gelijkspel eindigt dan wordt er niet verlengd maar worden er direct strafschoppen genomen.

12. Ieder team neemt 3 strafschoppen. Daarna om en om totdat er een winnaar is.

JO11/JO12: nemen strafschoppen vanaf 8 meter
    JO13/JO14/JO15: nemen strafschoppen vanaf 11 meter

13. Het doel waarop de strafschoppen genomen moeten worden, wordt bepaald door de scheidsrechter. De volgorde wordt bepaald via de toss.

14. Alle andere spelers, anders dan de strafschopnemer,  zullen plaatsnemen op de middenlijn

Lotingsprocedure

15. De loting gaat volgens de lotingsprocedure

Indien dit reglement niet volstaat of onvoldoende duidelijkheid geeft dan neemt de organisatie hierover een besluit