Zomeravondvoetbal

Door Tijs Tummers, voorzitter 29 mei 2013

Gisteravond bestuursvergadering. Het was warm, vanaf half acht draaide de zon vol de glazen bestuurskamer binnen. Iemand vroeg of de deur open kon. Op het eerste veld werd getraind.

‘Nog iemand opmerkingen over de notulen? Nee? Dan gaan we over naar agendapunt 3.’

Met een schuin oog  keek ik naar Michiel Kompier en zijn jongens van de A1. Lekker kleine partijtjes. Er werd gelachen en gescoord. Pedro Koolman kwam er ook nog even bijstaan.

‘Goed, Hans neemt contact op met het schoonmaakbedrijf en dan komen we er de volgende vergadering op terug. Agendapunt 6…’

Ik zag wat nieuwe gezichten op het veld. Jongens die uitgeprobeerd werden voor het nieuwe seizoen. De verwachtingen voor de volgende jaargang hingen alweer  in de lucht.

‘Prima, dat koppelen we terug naar het stichtingsbestuur. Iedereen nog een kopje koffie?’

Zo, die zat er lekker in, strak in de kruising… Ik weet het, tijdens de natte wintermaanden hebben jullie me er niet over gehoord, maar dit zag er toch wel erg aanlokkelijk uit. Hoe lang was het geleden dat ik zelf voor het laatst voetbalschoenen aan had?

‘En dan nu Agendapunt 9: de stand van zaken wat betreft het 40+ 7 tegen 7 toernooi.’

Ha, dat was waar ook: de mooiste voetbalmaand van het jaar gaan we - voor 40plussers als ikzelf - op de dinsdagen een 7 tegen 7 toernooi houden. Eindelijk kunnen de voetbalschoenen weer eens aan! Je leest er alles over op onze homepage.

‘Dank je John, dat klinkt geweldig. Dan sluiten we nu af met de rondvraag!’

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion