Wim Joosten assistent trainer Orion 1

Door Michiel Kompier 17 april 2024

Wim Joosten wordt de nieuwe assistent trainer van Orion 1. De technische staf bij ons eerste elftal bestaat daarmee volgend seizoen uit Ferdi Akankan, Wim Joosten en Yannick Doring (keeperstrainer).

Wim Joosten heeft een Orion-achtergrond, zowel als speler van ons eerste elftal en als trainer van het tweede elftal dat als kampioen van de reserve hoofdklasse toentertijd nog speelde om het landskampioenschap.

Na zijn vertrek bij Orion was Wim onder meer hoofdtrainer bij Roda uit Winssen (vierde en derde klasse) en van Eendracht Mook dat actief was in de tweede klasse.

Wim Joosten: 'Ik ben blij weer terug te komen bij Orion. Als speler bewaar ik heel goede herinneringen aan deze club. Ik heb bij Orion vriendschappen opgebouwd die onbetaalbaar zijn en me altijd dierbaar zullen blijven. Als speler heb ik hier diverse successen beleefd en als trainer heb ik me hier kunnen ontwikkelen voordat ik bij andere clubs actief werd als hoofdtrainer. Ik zal met mijn ervaring, enthousiasme en visie proberen al het mogelijke eruit te halen om de mooie tijden die ik hier gehad heb te gaan herbeleven.'

Met zijn (Orion)achtergrond en deskundigheid zal Wim, in nauw overleg met hoofd Jeugdopleiding Anne Duis en met de trainers, ook een belangrijke rol vervullen in het realiseren van een kernambitie van Orion: het identificeren, begeleiden en ontwikkelen van talent (man-vrouw) zodat steeds jeugdspelers (jongen-meisje) kunnen doorstromen naar Orion 1. Aldus geven we nog beter uitvoering aan het technisch beleidsplan en opleidingsplan van Orion.

Van harte welkom terug, Wim!