Vrouwen 1 verslaat Pr. Irene: 5-0 (+video)

Door Steven Bartels 28 november 2021

Soms kan het kiezen van een kleur sok een groot vraagstuk zijn. Dragen we oranje of dragen we zwart? Twee minuten voor het begin van de wedstrijd viel de beslissing en werd de eerste wissel van de ochtend al doorgevoerd. Toch zwart. Niettemin was iedereen op tijd met het hoofd bij de wedstrijd tegen Prinses Irene. In het eerste, zoekende kwartier, hielden beide ploegen elkaar in evenwicht. De speelsters van Irene maakten meer geluid dan wij en wisten daarmee wat onrust te stoken in de ploeg van Orion. Na twintig minuten kwam Orion op voorsprong. Julie Harts werd vrijgespeeld aan de linkerkant van het strafschopgebied en zij schoot giftig en laag in de verre hoek. Het spelbeeld veranderde daardoor niet sterk. Orion kreeg de beste kansen, maar het bleef ook oppassen voor de lange bal van Irene.

Na rust kwam Imke Janssen erbij op het middenveld. Zij bracht meer rust in het spel en de oranje vrouwen  bouwden langzaam maar zeker een groter overwicht op. Imke verdubbelde zelf in de 56e minuut de voorsprong met een geplaatst schot van afstand, na klaarleggen door Julie Harts. Een dikke tien minuten later rondde Anne Tankink een fraaie aanval af. Imke Janssen stuurde Jip Huisman diep weg, die haalde de achterlijn en zette de bal van rechts zo voor dat Anne hem binnen kon koppen. Weer tien minuten later liet de ingevallen Daniëlle Derks zien dat ook zij een voorzet van rechts kan geven. Nena Hopmans wist er wel raad mee: ze liep tegen de bal aan en het stond 4-0. Om te bewijzen dat het geen toeval was, gaf Daniëlle in blessuretijd nog een keer een voorzet op Nena, die het duel met haar tegenstander won en de bal (net als vorige week) kalm over de keepster boog.

Het was een prima wedstrijd van de Orion vrouwen. Een kleine anekdote om het weekend goed mee af te sluiten. Trainer Theo Bronts voor de wedstrijd: "Wat weten we van Irene?". Keepster Suze Meijer: "Een aardige meid".

Videoverslag: Roeland van Gent