Vrouwen 1 verliest van koploper

Door Steven Bartels 13 maart 2022

Vrouwen 1 verloor vandaag met 3-1 bij Bekkerveld. De ruststand was 1-0. Op de overwinning van de Zuid-Limburgse vrouwen viel niets af te dingen.

Het was de wedstrijd van de koploper (Bekkerveld) tegen de nummer 2 van de ranglijst (Orion). Voor Orion telde maar één ding: winnen om de schade van de nederlaag in de openingswedstrijd tegen Kunde te herstellen. De spanning was al op de heenreis naar Heerlen voelbaar en ook zichtbaar in de beginfase van de wedstrijd. Het was van beide kanten wat rommelig, maar Bekkerveld was wel meteen de bovenliggende partij. Orion verloor de duels en kon aanvallend niet voor gevaar zorgen. Dat was zeker ook de verdienste van Bekkerveld, dat collectief ervoor zorgde dat er steeds druk stond op de Orionspeelster die de bal kreeg. Ook aan de bal had Bekkerveld de betere ideeën, over de grond én door de lucht. Na een klein half uur werd de score geopend, doordat we halverwege de eigen helft de bal verspeelden en de fout niet hersteld kregen. Met een 1-0 achterstand gaan rusten is geen hopeloze zaak, maar de getankte goede moed ging na 4 minuten deels in rook op doordat de aanvoerder van Bekkerveld de 2-0 maakte. Het spelbeeld veranderde daarna niet: Bekkerveld bepaalde en Orion kon er nauwelijks iets dreigends tegenover zetten. In de 60e minuut werd het 3-0 en was de wedstrijd gespeeld. In de laatste twintig minuten wist Orion toch nog enkele kansen te creëren, serieuze kansen zelfs. Fien van de Borgh maakte de 3-1 met een hard laag schot in de verre hoek. Nena Hopmans en Imke Janssen kwamen ook nog in scoringspositie. Niettemin is de conclusie duidelijk: Bekkerveld was vandaag beter dan Orion. Wij gaan lessen trekken en ons richten op de wedstrijd van aanstaande zondag tegen UDI'19.