Voorbeschouwing Union 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 14 december 2018

Afgelopen zondag was het goed toeven op Marienbosch. Orion vrouwen 1 won, en ook het tweede elftal wist drie punten bij te schrijven. Ons eerste elftal won van naaste belager DCS en de ontlading in de kleedkamer was groot. Dat leidde ertoe dat Tijmen, onze pupil van de week, deze middag niet snel zal vergeten. In deze wedstrijd werd duidelijk wat we ook al op de trainingen kunnen waarnemen, voetballend -als team en ook individueel- worden we echt beter. De euforie was dus groot zondag, maar een ploeg is pas echt goed als die gretig blijft en constant op niveau presteert. Die punten tegen DCS zijn een stuk minder waard als we zondag in de derby tegen Union punten laten liggen. Het door Kasper Vullings, telg uit een Orion-familie, geleide Union heeft het dit seizoen moeilijk, het ontbreken van sterkhouder Siemen van Straten is daarin een belangrijke factor. Maar derbies zijn wedstrijden die op zich zelf staan en waar ranglijstverschillen gemakkelijk wegvallen. Orion zal zondag dezelfde inzet en wedstrijdinstelling aan de dag moeten leggen als tegen DCS. Of ons voetballend vermogen dan het verschil maakt, weten we zondagmiddag tegen 16 uur. We hopen dat veel Orion-supporters naar sportpark De Kluis komen, en we verheugen ons op het weerzien met 'good old' Bart de Lange.