Voorbeschouwing Orion 1 - Leones 1

Door Michiel Kompier 30 november 2017

Afgelopen zondag liet Orion zich van haar beste kant zien. In een vooraf als lastig ingeschatte uitwedstrijd had DVC 26 niks in de melk te brokkelen. In een hoog tempo ontrolde zich de ene na de andere aanval op het doel van de thuisclub, gevarieerd aanvalspel, veel beweging en veel kansen. En daar stokte het dan, want na al dit geweld stond het in de rust pas 0-1. Na de thee bleef Orion een goed niveau halen, waarbij het opviel hoe snel de bal werd teruggewonnen als we deze kwijt waren geraakt. Uiteindelijk werd het 0-3, en die nul kwam voor een belangrijk deel op conto van onze keeper, Stan, die een heel sterke wedstrijd speelde. Al met al een solide en dikverdiende overwinning.

Dinsdag ging de Onder 23 wedstrijd niet door, en daarom kregen twee Onder 17 spelers de kans om al eens met het eerste mee te trainen. Zij deden dat goed, en dat was leuk om te zien. Ook kon Dirk Hupperts voor het eerst na een lange revalidatieperiode weer met de groep meetrainen, mooi voor Dirk maar ook voor Orion.

En dan zondag: Leones. Leones is traditioneel een lastige tegenstander voor ons. Hoewel het dit jaar nog niet heel vlotjes verloopt bij de leeuwen, moeten we op onze hoede zijn. Alleen als wij, net als afgelopen zondag in Didam, onze kwaliteit koppelen aan een prima wedstrijdinstelling houden we de punten op Marienbosch. En dat is nodig als we de aansluiting met de topposities willen handhaven.

Kom daarom zondag ons eerste elftal aanmoedigen!