Voorbeschouwing Orion 1 - FC Winterswijk 1

Door Michiel Kompier 7 februari 2020

In Raalte tegen thuisploeg Rohda trapte Orion de tweede seizoenshelft af. De heenwedstrijd, de eerste competitiewedstrijd in september, ging nog verloren, maar afgelopen zondag liet Orion zien sindsdien progressie te hebben gemaakt. Tot doelpunten leidde dat helaas niet en de doelman van Rohda werd na afloop terecht in het zonnetje gezet. Maar Orion presenteerde zich als een volwassen collectief en leverde een puike teamprestatie, met Vince Albers als uitblinker. Omdat Rohda ook een uitstekende ploeg heeft was de wedstrijd spannend en vaak van hoog niveau.

Zondag komt FC Winterswijk naar Marienbosch. De fusieclub vecht tegen degradatie en zal de huid duur willen verkopen. Orion is gewaarschuwd, want in de uitwedstrijd was Winterswijk voor rust de betere ploeg, en wist Orion pas vlak voor tijd de winst (en de eerste periode) veilig te stellen. Voor de thuisclub is het zaak de drie punten in huis te houden. Als er veel supporters komen zondag dan wordt die kans zeker groter, want de steun van ons thuispubliek bleek eerder vaak van grote waarde.

Het tweede elftal krijgt de kans zich te revancheren van de zeperd tegen HSC 2, en speelt vanaf 11.30 uur thuis tegen Longa 30. Vrouwen 1 treft een pittige tegenstander en gaat proberen koploper Bekkerveld een hak te zetten.

Deze en alle andere Orion-teams wensen we veel plezier en veel succes het komende weekend.

En dan nog dit: op dinsdag 11 februari, om 20 uur, speelt Orion Onder 23 thuis tegen SCE Onder 23.