Voorbeschouwing Orion 1- DVC 26 1

Door Michiel Kompier 12 mei 2018

Hemelvaartsdag was een dag met twee Orion-gezichten. Het Marnix van Heusden toernooi was weer een groot succes, complimenten voor de organisatie. Dat was het zonnige gezicht van Orion. Het andere gezicht was chagrijnig en dat kwam door de onnodige en onmachtige nederlaag die Orion 1 opliep in Varsseveld. Daar kwam de vervelende blessure van Naud bij. Voor het eerst in de basisopstelling nadat hij eindelijk verlost was van een reeks van spierblessures speelde hij een vorstelijke partij op het middenveld. Daarbij kreeg hij wel een elleboog te verduren, en pas na de wedstrijd werd de schade duidelijk, gebroken neus plus voorwand van de neusbijholte gebroken. Maandag wordt de neus weer rechtgezet, maar het seizoen is voorbij voor Naud. Sterkte!

Morgen krijgen we een herkansing, thuis tegen DVC. De Didammers hebben zich keurig hersteld van een zwakke serie en zullen met vertrouwen naar Nijmegen komen. Orion zal, ook zonder een aantal sterkhouders, karakter moeten tonen en als team strijden. Andere spelers zullen moeten opstaan en de kar trekken. In deze fase van de competitie win je geen wedstrijden met mooi positiespel; dat kan wel als je voetballende oplossingen koppelt aan brutaliteit, durf en onverzettelijkheid. Aan de bal, maar zeker ook zonder bal. En als team. Dat is de les van donderdag, en hopelijk zien we zondag dat we die les geleerd hebben.

Juist nu kan Orion steun van de aanhang gebruiken, en het ziet er toch al naar uit dat het gezellig wordt op Marienbosch want de Orion vrouwen kunnen hopelijk morgen het kampioenschap gaan vieren.

Hetzelfde geldt voor de Onder 17, vandaag in Duiven. En nog een aanrader: vanmiddag speelt de O19 thuis tegen Nuenen.