Voorbeschouwing Orion 1 - BVC'12 1

Door Michiel Kompier 6 december 2019

Het venijn zat afgelopen zondag in de staart. In de 89ste minuut wist Heino gelijk te maken, en dat was eerlijk gezegd ook wel verdiend. Heino wist het Orion behoorlijk moeilijk te maken en presenteerde zich als een sterk en volwassen collectief. En Heino wist aan de bal het spel vaak goed te verplaatsen, daartoe werd de crosspass van achteruit met verve gehanteerd. Al met al een terecht gelijkspel, in een wedstrijd die we hadden kunnen winnen, maar ook nog hadden kunnen verliezen, want de sterk keepende Michiel moest in de blessuretijd nog een groen-witte aanvaller van scoren afhouden. Zondag is Luuk er weer bij, als hij zondag zo voor de dag komt als op de donderdagtraining dan gaan we wat beleven.

BVC12, onze opponent aanstaande zondag, doet het voorbeeldig deze competitie en voert de ranglijst aan. Het is een geroutineerde ploeg, met veel voetbalvermogen, met diepgang en kopkracht. De kern van dit team is al jaren samen en was vorig jaar ook al bij Orion te gast in een spectaculaire bekerwedstrijd. Ik meen dat Orion toen aan het langste eind trok. Of dat zondag opnieuw het geval zal zijn weten we zondag rond 16 uur. De weersverwachtingen zijn niet erg voetbalvriendelijk, maar op de tribune zit of staat u droog, en het is er altijd gezellig. We hopen dat veel voetballiefhebbers uit Beek en uit Nijmegen deze wedstrijd tussen de twee hoogstgeplaatste ploegen in de eerste klasse met hun aanwezigheid komen opfleuren. Tot zondag en de scheidsrechter laat om 14 uur de pupil van de week op de Beekse doelman afgaan.