Voetballen, het hele jaar rond

Door Tijs Tummers, voorzitter 10 april 2013

Hadden we het twee weken geleden over het ideaal van ‘een leven lang voetballen’, vandaag luidt de ambitie: ‘het hele jaar door voetballen’.

Dat ideaal is met de komst van het kunstgras een stuk dichterbij gekomen. Profvoetballers houden niet van kunstgras, maar voor het amateurvoetbal is het een uitkomst.

Vroeger gingen de velden de mooiste maanden van het jaar op slot, maar nu zijn het hele jaar door wedstrijden en toernooien mogelijk. En kan tenminste ook ons fraaie terras volop benut worden.

Na afloop van de competitie kan er door Orionteams in overleg gewoon doorgetraind worden. In het uiterste geval zullen materialen door een team zelf meegenomen moeten worden, maar de twee kunstgrasvelden liggen er in elk geval klaar voor.

Ook in de maand juni nog, als de gewone grasvelden ingezaaid zijn, hebben we het eerste weekend een Meidentoernooi, zijn er op 8 en 9 juni Nederlandse Studentenkampioenschappen en vindt de 15de ons Veteranentoernooi plaats.

En de kansen lijken gunstig dat op 29 en 30 juni de vermaarde Aspire Academy ons sportpark kiest voor een hoogstaand tweedaags jeugdtoernooi, waaraan ook onze D1 kan meedoen. Andere deelnemers: onder meer twee teams uit Qatar en de D1 (lichting 2002) van Fortuna Düsseldorf.

En dan vindt op dinsdag 2 juli ook nog de finale plaats van de interne 7 tegen 7 40+ competitie, die vanaf 11 juni op vier achtereenvolgende dinsdagen wordt gespeeld.

De rest van de maand juli nemen we dan even gas terug. Maar als u weet dat onze eerste selectie op 1 augustus alweer met de voorbereiding begint op het seizoen 2013-2014, dan kun je met recht stellen dat bij Orion tegenwoordig echt bijna het hele jaar doorgevoetbald wordt.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion