Update Orion 1

Door Michiel Kompier 31 augustus 2018

De eerste helft van de voorbereiding op het nieuwe seizoen zit er al weer op. De eerste bekerwedstrijd staat voor de deur. Tijd voor een update.

Laat ik beginnen met het vermelden van een grote tegenvaller: keeper Stan Bruijsten kampt met een zware en chronische knieblessure en is dit seizoen niet inzetbaar. Een grote domper voor Stan, een van de sterkhouders de afgelopen jaren, maar ook voor Orion. Sterkte Stan! Gelukkig hebben we nog twee goede keepers (Michiel Kok, overgekomen van Gendringen, en Pim van Limbeek), en is good old Tom Hafkenscheid bereid om desgewenst de helpende hand te bieden. Zo keepte Tom bijvoorbeeld gisteren tegen Groesbeekse Boys en hij deed dat als altijd prima.

Verder betekent de voorbereiding: nieuwe kleding en ballen, veel trainen maar altijd onder goede omstandigheden, veel wedstrijden, werken aan speelwijze en groepscohesie, de eerste kleine blessures. Het is een periode van optimisme en toewerken naar de competitie. Dat optimisme is niet ongegrond: we hebben een sterke selectie, de nieuwkomers doen zich nadrukkelijk gelden en het lijkt erop dat ze hier al jaren spelen. En 1 'nieuwkomer' speelt hier inderdaad al jaren, Marco Loen maakt zijn rentree en doet dat met elan. De resultaten zijn tot nu toe prima, hoewel aangetekend moet worden dat we nog geen echt serieuse tegenstanders hebben getroffen. Tot nu toe wonnen we van het Mookse Eendracht (2e klasse, 5-1), Germania (derde klasse 5-0), NEC amateurs (combinatieteam, gestaakt bij een 4-0 voorsprong vanwege onsportief spel van NEC) en gisteravond van Groesbeekse Boys (vierde klasse, 10-1). Het goed georganiseerde Germania toernooi werd door Orion gewonnen.

Morgen spelen we de eerste bekerwestrijd, in Westervoort, tegen zaterdag tweedeklasser AVW. De scheidsrechter fluit om 17 uur voor de aftrap.

En als u dit weekend Orion thuis aan het werk wilt zien: Orion O19 bekert zaterdagmiddag om 14.30 uur tegen Achilles 29, en zondag speelt Orion 2 om 11.30 uur tegen Traianus 2.

Het eerste vrouwenelftal speelt zondag ook thuis: u kunt ze om 12 uur bewonderen.