Taskforce Orion 2.0

Door Desiree van Steenveldt 19 maart 2019

In januari meldden we al dat een speciale Taskforce aan de slag gaat om zich over een nieuw organisatiemodel voor Orion te buigen. Deze club is inmiddels voortvarend van start gegaan. We stellen ze graag aan je voor en leggen uit wat ze gaan doen.

Genoeg te doen, maar te weinig handjes om de taken uit te voeren. Dat is simpel gezegd het probleem dat getackeld moet worden. Tevens is niet altijd helder wie waarvoor nu eindverantwoordelijk is of wat de taak inhoudt. Het Taskforce-team neemt het voortouw in de opzet van een nieuwe, heldere organisatiestructuur. Dit team bestaat uit Jesse van Eijden, Indra Hulswit, Jos van Son, Bram Braam, Hartger Wassink en Jos Derksen.

Klus, klik, klaar
De Taskforce is gestart met een inventarisatie van alle vaste taken en tijdelijke klussen die er binnen Orion zijn. Deze taken worden in deelgebiedjes gebundeld. Zo zijn er bijvoorbeeld taken die met het terrein- en accommodatiebeheer te maken hebben, met de horeca, de voetbalzaken jeugd, voetbalzaken volwassenen, sponsoring, communicatie, etc. Elke taak krijgt een heldere omschrijving: wat houdt het in, onder welke commissieverantwoordelijkheid valt het en hoeveel tijd kost die taak? Vervolgens is het de bedoeling dat elke taak aan twee of meer personen wordt toebedeeld. Zo kan je de werklast delen en kan je elkaar vervangen bij ziekte of vakantie. Tegelijkertijd onderzoekt de Taskforce een systeem waarin de taken en klussen handig kunnen worden weggezet en waar de vrijwilligers op in kunnen tekenen of onderling diensten kunnen ruilen. Klus, klik, klaar dus!

Aan de slag?!
In de enquête die we in december 2018 onder alle leden hebben gehouden, hebben veel mensen aangegeven dat ze best iets willen doen binnen de vereniging. Super! Daar waar mogelijk gaat de Taskforce hen benaderen om te inventariseren wie wat kan en wil doen. Maar mocht je nu naar aanleiding van dit bericht al meteen de handjes uit de mouwen willen steken, meld je dan bij de Taskforce.