Promotiekansen

Door Tijs Tummers, voorzitter 2 juni 2017

Als het 40+ toernooi op punt van beginnen staat en de deadline voor overschrijvingen (15 juni) nadert, dan weten we dat de zomer voor de deur staat.

Maar pas op, twee Orion-teams zitten nog midden in de strijd om promotie.

Orion O17-1 (het vroegere B1) zette vorige week een goede stap richting de finale van de nacompetitie door de eerste wedstrijd met 6-2 te winnen van JVC Cuijk.

De start was overrompelend: na 28 minuten stond het al 6-0, de ene goal nog mooier dan de andere, u zult er zeker één tegenkomen bij de kandidaten van het Doelpunt van de Maand Mei.

Maar omdat JVC in het restant van de wedstrijd nog twee keer tegenscoorde is het nog niet gedaan.

Morgen om 15.00 uur is de aftrap voor de return in Cuijk. Kom gerust kijken, het wordt vast een mooie pot.

De vooruitzichten voor VR1 zijn iets minder rooskleurig. Tegen de sterke eerste klasser OVV ’67 uit Oosteind stond lang een uitzichtrijke score op het bord, maar door twee late goals creëerde de Brabantse ploeg toch de beste uitgangspositie: 4-1.

Maar de meiden van coach Patrick van Tilburg hebben het nog lang niet opgegeven en gaan er alles om doen om de achterstand om te buigen.

Ongeacht de uitslag heeft VR1 toch een prima seizoen achter de rug, door na de promotie in hun eerste jaar opnieuw tweede te eindigen en ver te komen in de nacompetitie. Knap, zeker als je kijkt hoeveel blessureleed de ploeg te verwerken kreeg.

Alle reden dus om Vrouwen 1 op Tweede Pinksterdag hartstochtelijk te komen aanmoedigen, de wedstrijd begint om 12.30 uur op Sportpark Mariënbosch.