Orion wint in Zutphen: 2-1

Door Harrie van Ooijen 11 maart 2018

Na een turbulente en hectische slotfase van een matige wedstrijd nam Orion de drie punten mee naar Nijmegen. Dat was dik verdiend gezien het aantal kansen dat Orion gedurende de gehele wedstrijd creëerde. Nadat Orion een 2-0 voorsprong had genomen maakte AZC 10 minuten voor tijd de aansluitingsteffer. Mede dankzij twee uitstekende reddingen van Orion-doelman Stan Bruijsten en dankzij het missen van opgelegde kansen door de Orion-aanvallers eindigde de wedstrijd in een 2-1 overwinning van Orion.

Het eerste doelpunt, na drie minuten in de eerste helft, scoorde Niels na een solo-actie. Enkele minuten hierna kopte hij een bal net naast het doel. Niels was ouderwets "hot", met wederom een werklust en inzet om van te watertanden. De ergste naweeën van zijn zware blessure lijkt hij acher zich gelaten te hebben, gelukkig voor hemzelf en voor Orion 1.

De wedstrijd ontwikkelde zich in de tweede helft tot een gelijk opgaande strijd waarin de doelkansen er vooral waren voor Orion. AZC werd niet echt gevaarlijk, tot de 80e minuut. Na een overtreding van Rene Willemse aan de zijkant van het strafschopgebied werd uit de vrije trap de bal keihard ingekopt door een AZC-verdediger. Het werd een enkele keer nog even spannend omdat AZC de bal op goed geluk voor het Orion-doel pompte, maar dit toevalsvoetbal leverde geen echte scoringskansen op.

Buiten het veld was er nog een vervelend incident want een AZC-speler belaagde een van de Orion-spelers. Vriend en vijand waren het erover eens dat zoiets niet op een voetbalveld thuishoort. Het bestuur van de thuisclub reageerde adekwaat en zegde toe zich te bezinnen op gepaste maatregelen.

Hoe het ook zij: Orion heeft keihard gewerkt en bracht een moeilijke uitwedstrijd tot een goed einde. Omdat ook de andere uitslagen aardig meezaten staat zondag een topper op het programma: Orion - Voorwaarts.

Orion speelde in de volgende opstelling.

Jeroen van de Wetering, Luuk Akkers (av), Alex Kwieman (Naud Bernards)  Idi Duraku (60, Taher Taher Agha, Niels Weeink, Jevrin Nunez, Rene Willemse, Vince Alberts, Stan Bruijsten (k), Jeroen Bardoel,

Reserves: Pim van Limbeek (k), Erik Bruijsten