Orion wint bij Wittenhorst

Door NOS - langs de lijn 8 april 2024

Orion wist gistermiddag wederom drie punten bij te schrijven in een uitwedstrijd. RKSV Wittenhorst werd aan de zegekar gebonden. Er werd niet altijd even goed gevoetbald, maar met veel strijd en een volwassen speelstijl, was Orion al met al wel de verdiende winnaar. Orion trad als volgt aan: Bo Routs; Mark Jacobs, Dyami van Ralen, Mitchell Nguyen, Marvin Thomasia; Jevrin Nuñez, Roan Dollmann, Vince Alberts; Sam Huismans, Mick Alberts & Thomas Mansaré. Op de bank zaten Mika van Haren, Alex Kwieman, Sjoerd Freriks, Timo Theunissen, Ali Ba, Emmanuel Owusu (JO19) & Jasper van Voorst (JO19).

Orion had vooraf informatie verkregen, zoals Wittenhorst dat uiteraard ook over de oranje-witten zal hebben gehad, waaruit bleek dat de Limburgers defensief zouden beginnen. Toch was het na 2 minuten al raak voor Orion. Na een mooie pass van Mick Alberts, wist Sam Huismans zijn directe tegenstander in het zestienmetergebied te omspelen en de bal rustig binnen te schuiven; 0-1! Een goede start van de Nijmegenaren, kreeg een mooi vervolg. Slechts 5 minuten later was er een goede actie van Thomas over de linkerkant, waarna de voorzet overging in een scrimmage voor het Limburgse doel. Vince wist de bal op te vangen en knap uit de draai raak te schieten met zijn linkerbeen; 0-2!

Orion gaf vrijwel niks weg, maar wist zelf ook geen legio aan kansen te creëren. Echter waren de Nijmegenaren uiterst effectief geweest in de openingsfase. Na ongeveer 20 minuten kreeg Wittenhorst de grootste mogelijkheid tot de aansluitingstreffer, namelijk een makkelijk gegeven penalty. Deze werd feilloos benut; 1-2. Wittenhorst ging wel iets agressiever op zoek naar de gelijkmaker, maak wist geen vuist meer te maken voor rust. De oranje-witten hadden nog de grootste mogelijkheid. Een goede actie van Sam over onze rechterkant, werd door onze rechtsbuiten goed voorgebracht. Thomas kwam een teenlengte te kort om de 1-3 binnen te schuiven. Vlak voor rust was er nog een gevaarlijke corner voor Wittenhorst, maar wist Mitchell de bal voor de lijn weg te werken. De 1-2 stand, werd ook de ruststand.

Orion wist direct na rust het kunststukje van de eerste helft te herhalen; scoren in de eerste minuten. Wederom Thomas ging met de bal aan de haal over onze linkerkant. Een machtige dribbel (met bal sneller dan verdediger zonder bal) volgde en Thomas sneed zelf het zestienmetergebied in. Hij trok de bal voor, die via een Limburgse verdediger omhoog stuiterde, waarna Mick met een kopbal de doelman wist te verschalken; 1-3. De goed ingevallen Sjoerd en Mitchell kregen de een naar de andere lange bal te verwerken, maar wisten zich hierin goed staande te houden. Wederom Mitchell was ook bij een 1-3 stand er als de kippen bij om de aansluitingstreffer voor de lijn weg te halen, na een lob over onze doelman.

Er volgden nog invalbeurten voor Timo, Alex en Jasper, waarmee Orion de wedstrijd rustig besloot uit te spelen. Er werden weinig kansen weggegeven en de Nijmegenaren hielden de wedstrijd onder controle. Zo volgde de derde overwinning op rij, de tweede uitoverwinning op rij en werd er verder afstand genomen van de nacompetitieplekken. Nog 6 wedstrijden te gaan met een comfortabele 7 punten verschil met plek 13. Hopelijk op een mooi seizoenslot voor SV Orion!