Orion verslaat Veluwezoom op de Kwakkenberg: 3-0

Door 0 0000

Door de vertragingen bij de verhuizing naar het nieuwe clubhuis kon het eerste elftal van Orion vandaag nog niet spelen op Sportpark Mari?nbosch. Gelukkig waren de Trekvogels bereid om hun hoofdveld te gunnen aan Orion. En daarom speelde Orion tegen Veluwezoom zijn laatste offici?le wedstrijd op de Kwakkenberg.

Opvallenderwijs kwamen er maar liefst 4 junioren in actie voor de thuisploeg. A1-junioren Robbie Gerbrands en Tom Homburg startten in de basis. In de tweede helft mochten B-junioren David Hilgers en Rik Jansen hun debuut voor het eerste elftal maken.

Tom Homburg (l) en Tijn Colen

Beide ploegen waren in de eerste helft gelijkwaardig aan elkaar. Veluwezoom liet een aantal grote kansen liggen, maar ook Orion had op voorsprong kunnen komen. In de 20e minuut liep Tom Homburg alleen op de keeper af maar hij legde op het laatste moment net verkeerd af (zie foto). Even later speelde Orion door toen de spits van Veluwezoom op de grond lag. Marco Loen schoot op de lat, tot woede van de Arnhemmers. Vlak voor rust dacht Pascal Soetekouw Orion met een kopbal op voorsprong te zetten, maar zijn inzet werd van de lijn gehaald.

Na rust lagen de verhoudingen volledig anders. Orion maakte het spel en kwam na een uur spelen op een terechte voorsprong. Nadat Hugo Smits vlak voor het strafschopgebied werd gevloerd, scoorde Marco Loen uit de vrije trap. Hiermee was het verzet van Veluwezoom gebroken. Nadat Pascal Soetekouw w??r een kopbal van de lijn gehaald zag worden, was hij even later wel betrokken bij de 2-0. Soetekouw kopte de verre cornerbal van Marco Loen bij de tweede paal terug op Hugo Smits die simpel binnenkopte. Vlak voor tijd kon Hugo Smits door een mislukte buitenspelval van Veluwezoom zijn tweede van de middag maken, maar hij legde keurig af op Tim Kotterman die de 3-0 eindstand op het scorebord zette.

Hugo Smits

Marco Loen raakt de lat