Orion verliest in Halsteren

Door Lars van den Broek 10 oktober 2022

Na 6 competitiewedstrijden in de 4e divisie zonder een verliespartij, heeft Orion haar eerste nederlaag geleden in Halsteren. De eindstand stond na 15 minuten al op het scorebord; 1-0. Orion begon in de volgende opstelling: Natan van Valkenhoef; Jevrin Nuñez, Tijn Jellema, Marco Loen, Sjoerd Freriks; Frenk Wouterse, Marvin Thomasia, Vince Alberts; Mick Alberts, Noud Jilesen & Max Cornelisse. Verder zaten Mick Alberts, Danny Disveld, Julian Eisenberg, Thijs Veldhorst en gelegenheidskeeper Thom von Oven op de bank.

Orion begon direct met een mooie aanval aan de wedstrijd. Na snel combinatiespel kwam de bal op een meter of vijftien, voor de voeten van Vince Alberts. Het schot was recht op de keeper van Halsteren af, ook de rebound was niet aan Orion besteed. Daarna was het snel gedaan met de aanvalsdrang van Orion en wist Halsteren te domineren. Met een vlugge linksbuiten en een goede spelverdeler op 10, wist Halsteren Orion kapot te spelen. Jammer voor Orion was dat een van de eerste aanvallen direct raak was. Jevrin wist na een sprint van 50 meter de linksbuiten nog bij te houden, maar de individuele actie was hem te machtig op de achterlijn. De bal werd laag voorgetrokken, strak voor de goal langs, waarbij de spits hem voor het intikken had bij de 2e paal: 1-0.

Orion was daarna niet bij machten het tij te keren en kreeg nog enkele grote kansen tegen op de 2-0. Deze bleef uit, waarna trainer Jeroen van Haaren besloot in te grijpen in de 40e minuut. Thijs Veldhorst uit de JO19 werd ingebracht als extra aanvaller en maakte hiermee zijn debuut. Helaas kwamen vlak voor rust Sjoerd en Marvin nog ‘met de koppen tegen elkaar’. Hier had Sjoerd het meeste last van, die met een flink bebloed gezicht verzorgd moest worden. De scheidsrechter besloot direct voor de rust te fluiten, waarna de verzorger van Halsteren de hoofdwond van Sjoerd wist te hechten. Dank daarvoor!

Nadat de adrenaline was gezakt, werd er samen met Sjoerd besloten niet verder te voetballen. Danny Disveld, ook JO19 speler, kwam hem vervangen als centrale verdediger. Orion ging met lef op zoek naar de gelijkmaker. Marco werd doorgeschoven naar het middenveld en Marvin kwam weer aan de linkerkant te spelen. Orion legde een enorme werklust op de mat in de tweede helft, maar dit leidde niet tot grote kansen. Het laatste kwartier voegde Tijn zich nog bij de aanvallers, om zo met snelle voorzetten nog een gelijkmaker te forceren. Dit mocht echter niet meer baten. Het eerste verlies van het seizoen was daarmee een feit.

Aanstaande zondag speelt Orion weer een thuiswedstrijd, VV Hoogland is dan de tegenstander. Thuis is Orion nog steeds ongeslagen, mede door alle supporters. Vrouwen 1 speelt dan ook thuis, NEC kan tussendoor worden aangemoedigd vanuit de kantine en om 14u trapt Orion af voor de vierde thuiswedstrijd van het seizoen.

Foto's: Ruurd Jellema