Orion mist inspiratie en verliest thuisduel

Door Harrie van Ooijen 4 februari 2018

De voortekenen waren ongunstig. De pupil van de week had griep maar ook Pim Boonstra, die een uitstekende indruk maakte tijdens de oefencampagne in de winterstop,  moest zich vanwege ziekte afmelden. De andere rechterspits, Roel van Lavieren, stond niet op het formulier vanwege knieklachten. Dus stond Davy van Duinen nu aan de rechterkant en hij had het moeilijk. Heel Orion had het moeilijk. Rond de tiende minuut stond het al op een 1-0 achterstand na een mooie kopbal van aanvaller Maks Nas van Germania. Orion reageerde aanvankelijk  lauw. Pas in de 20e minuut veerde het Orion-publiek op nadat Sander Taks met een mooie steekbal Alex Kwieman de diepte in had gestuurd. Doelman Jaap Omvlee kreeg ternauwernood de hand achter de bal. Hierna bleef het lang een gelijkwaardige wedstrijd. Orion had weliswaar meer balbezit maar was in aanvallend opzicht onmachtig. Ook Orion’s linkerspits Idi Duraku, de man van de individuele actie, kon geen potten breken.

Na de rust werd Orion sterker en lag de Germania keeper voortdurend onder vuur maar de ingeschoten ballen werden een aantal keren wonderbaarlijk geblokt. Orion kwam er niet door, ook niet Alex Kwieman die na een van de  weinig goed lopende aanvallen in de 78e minuut net naast schoot. Even daarvoor was Niels Weeink Davy van Duinen komen vervangen. De Orion-aanhang verheugde zich hoorbaar op de komst van Niels die terug gekomen is van een zware blessure in december. Niels zorgde voor meer druk vanaf de rechterkant maar dat leidde niet tot doelrijpe kansen voor Orion. Die kansen kwamen er wel voor Germania dat voor het eerst in de tweede helft voor het Orion-doel opdook en beide keren leidde de counter tot een doelpunt. In de 83e minuut van Melvin de Klijn en in de 85e minuut van Nasim Saber. Geen gehoopte en verwachte overwinning op Germania. De komende twee weken maar eens nadenken waaraan het schort en wat eraan te doen is.

Komend weekend is er geen voetbal. Op 18 febr. As. speelt Orion tegen WAVV, een geduchte tegenstander uit Wageningen. Komt allen en moedig Orion aan. Vooral nu is het even nodig,

Stan Bruijsten (k), Jeroen vd Wetering, Vince van Gelder, Luuk Akkers, Mitchell Nguyen, Jevrin Nunez, Vince Alberts, Sander Taks, Davy van Duinen (75 Niels Weeiink), Alex Kwieman , Idi Duraku.

Op de bank: reservekeeper Pim van Limbeek, Bart de Lange, Jeroen Bardoel, Taher taher Agha)