Orion 1 (mannen) goed onderweg

Door Michiel Kompier 24 augustus 2020

De voorbereiding op het nieuwe seizoen is al weer drie weken bezig, tijd voor een update. Eerst de medische rubriek: spelmaker Vince Alberts is herstellende van een liesblessure, dat gaat nog wel even duren. Marvin herstelt van een enkelblessure en zal binnenkort weer aansluiten. Fysio Vincent Pessanha is aan zijn knie geopereerd, maar was gelukkig zaterdag al weer even aan de slag. We wensen namens heel Orion de beide Vincen een voorspoedig herstel toe.

De groep is fit, mede omdat we in juli lang hebben doorgetraind. Tot nu toe zijn in augustus vier oefenwedstrijden gespeeld. In een snikheet Lichtenvoorde wonnen we bij hoofdklasser Longa '30 (2-3). Van de eerste klassers Alverna (9-2), HVCH (2-1) en Wittenhorst (5-3) werd ook gewonnen. De laatste twee wedstrijden waren op het HV toernooi van buurman Germania. Dit toernooi sloten we af als tweede, RKHVV (gefeliciteerd) maakte een doelpunt meer.

De kern van onze selectie is onveranderd, maar er zijn ook wat nieuwe gezichten, uit eigen jeugd (Sam, Gijs) en van buiten (Frenk, Jan, Stijn). Het is leuk te zien dat de nieuwe spelers zich goed ontwikkelen en goed opgenomen zijn in de groep. Aan de selectie is inmiddels een speler uit O23 toegevoegd en dat is Ischa Perquin, een jonge aanvaller die afkomstig is van de jeugdopleiding van NEC.

Wie ons eerste elftal deze week aan het werk wil zien: morgen (dinsdag 25 augustus) spelen we bij MASV (20 uur) en op zaterdag 29 augustus oefenen we tegen Achilles 29 (bij Germania, 18 uur).