Op de koffie bij Max Barenbrug - Vlakkelichtkoepel

Door Desiree van Steenveldt 20 maart 2019

Sinds kort is Orion een Stersponsor rijker: Vlakkelichtkoepel uit Cuijk, het bedrijf van Max Barenbrug. We zijn benieuwd wat dit voor een bedrijf is en wat het sponsorschap hen brengt. Op naar Cuijk dus!

Twee jaar geleden verhuisde Max met zijn gezin vanuit Oestgeest naar Nijmegen. Zijn zoon Job wilde zijn voetbalcarrière in Nijmegen graag voortzetten, dus gingen ze op zoek naar een leuke club. Max herinnert zich nog de eerste indruk die SV Orion op hen maakte: “De mooie accommodatie van Orion met frisse uitstraling viel al snel bij ons in de smaak. Job speelt nu in de JO14-3 en ook ik ben regelmatig op de velden van Orion te vinden. Er hangt een fijne, open sfeer op de club en mensen gaan prettig met elkaar om.” Onlangs besloot Max om een reclamebord langs het hoofdveld én het pupillenveld te plaatsen en Orion te sponsoren. “Ik vind het leuk voor mijn zoon dat er een bord van zijn vader langs de lijn hangt én het sponsorschap draagt bij aan de zichtbaarheid van mijn bedrijf in de regio”, vindt Max.

Glazen daklichten, op maat gemaakt
Vlakkelichtkoepel ontwerpt en produceert glazen daklichten en lichtstraten voor woningbouw en utiliteitsbouw. Vol passie vertelt Max waarin hun product zich onderscheidt: “Anders dan vele andere daklichten zijn onze producten altijd van glas, maken we in Cuijck alles op maat en zijn ook grote glazen overspanningen mogelijk. Elke afmeting is dus mogelijk. Glas is vaak mooier dan kunststof omdat het helderder zicht geeft, beter licht doorlaat is en niet vergeelt. Daarnaast gaat glas langer mee en heeft het een betere isolatie van warmte en geluid”, weet Max.

No nonsens
De eigenaar van Vlakkelichtkoepel trots op de bedrijfscultuur. “We zijn een no nonsens-bedrijf en altijd gericht op innovatie. Waarschijnlijk omdat we in de maakindustrie zitten. Geen marketing-poeha, maar harde werkers die aan de bron van het product staan. We zijn altijd bezig om onze producten te verbeteren. Een andere aansluiting, betere materialen. Soms naar aanleiding van een vraag van een klant of architect, maar vaak ook op eigen initiatief van collega’s.”

Voordelen sponsorschap
Op de vraag of het sponsorschap hen al iets opgeleverd heeft zegt Max lachend: “Nou, de borden hangen er net pas. Ik verwacht geen direct aantoonbaar rendement en doe het vooral om iets bij te dragen aan de club. Wie weet levert het nieuwe klanten op. Verder liggen er voor de sponsoren nog leuke bijeenkomsten in het verschiet zoals de business-dag tijdens het Footgolf-toernooi. Een mooie manier om regionaal netwerken te combineren met de liefde voor het voetbal.” Max besluit zijn verhaal met een uitnodiging: “Als de lezers van dit artikel benieuwd zijn hoe we zo’n daklicht maken, dan zijn ze altijd van harte welkom in onze fabriek in Cuijk!”

Wil je meer weten over Vlakkelichtkoepel? Kijk dan eens op hun site. Ook interesse om Orion te sponsoren? Neem dan contact op met de sponsorcommissie.

Vlakkelichtkoepel
Hoogveld 14