Ongelukkige zondag voor Joep Hagen

Door Tijs Tummers, voorzitter 8 mei 2013

Afgelopen weekend loste ik een oude belofte in door te gaan kijken bij de uitwedstrijd van ons zevende elftal bij SCH 3.

Aj, dat was geen goed voorteken: de wedstrijd werd gespeeld op het veld waar mijn eigen bescheiden loopbaan 21 jaar geleden ten einde kwam, toen ik in een wedstrijd om de Gelderlander Cup mijn kruisband afscheurde.

En ook Orion-doelman Joep Hagen bracht het deze zondag weinig geluk.

De wedstrijd was nog geen minuut oud toen Joep, bij een uiterste maar helaas vergeefse poging om het eerste doelpunt van SCH te voorkomen, een verkeerde beweging maakte en kermend van de pijn in de doelmond bleef liggen.

Een half uur lang heeft Joep daar gelegen, omringd door zijn bezorgde ploeggenoten. Die overigens de eerste schrik al snel weglachten met typische voetbalhumor, waar Joep op dat moment nu niet direct heel hard om kon lachen, maar ja, u weet hoe voetballers zijn.

Pas na een minuut of veertig, nadat ziekenbroeders hem de nodige pijnstillers hadden toegediend, kwam Joep langzaam overeind en werd hij – zijn rechterarm in een mitella – onder applaus in een ambulance afgevoerd.

In het ziekenhuis werd uiteindelijk ‘schouder uit de kom’ geconstateerd. Deze werd zorgvuldig teruggezet en vervolgens voor de zekerheid ‘immobilised’.

Een triest einde van het seizoen voor Joep, die wij natuurlijk van harte een voorspoedig herstel toewensen.

En voor wie het echt weten wil: SCH won uiteindelijk met 3-0.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion