Moederdag en Voetbal

Door Tijs Tummers, voorzitter 9 mei 2014

Wie denkt dat voetbal en Moederdag niet samen gaan moet maar eens goed kijken naar SV Orion 6.

Dit team speelt aanstaande zondag  ’s ochtends om tien uur de thuiswedstrijd tegen Eldenia, en verzorgt daarna in ons clubhuis aan de lange lounge-tafel een uitgebreide Moederdag-brunch.

Overbodig te zeggen dat de trotse mamma’s uiteraard om tien uur zelf langs de lijn staan om hun volwassen kroost te bewonderen.

Het is de start van een lange voetbaldag die om twee uur leidt naar Driel, waar het eerste elftal speelt om het kampioenschap van de 3de klasse D.

Bij winst op Driel heeft het eerste in elk geval een Beslissingswedstrijd in handen, plus -  als eventuele herkansing - de nacompetitie. En bij een misstap van concurrent DIO zou de titel al zondag naar onze jongens kunnen gaan.

Reden genoeg dus om naar Driel te komen en na afloop - hopelijk  in allerbeste stemming - naar ons clubhuis.

Daar begint om half vijf de wedstrijd NEC-Sparta, die op ons grote TV-scherm te zien zal zijn. NEC zal zich proberen te plaatsen voor de laatste ronde van de nacompetitie, hoogstwaarschijnlijk tegen het FC Dordrecht van Youri Loen.

En dus wensen we behalve Orion ook NEC succes. Wie weet zijn er aan het eind van de Moederdag wel meerdere feestjes te vieren.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks ovr wat hem opvalt bij Orion