Maatwerk

Door Tijs Tummers, voorzitter 28 mei 2018

Vanwege twee versleten knieen heb ik jaren geleden mijn laatste wedstrijd jaren gespeeld en had ik me erbij neergelegd dat er ook geen meer bij zouden komen.

Maar toen ik afgelopen vrijdag naar het veld van Middelaar fietste om te kijken naar het SV Orion 7-tegen-7-team wist de coach met zijn enthousiasme mij toch weer over te halen.

Zijn team kwam een mannetje tekort en voordat ik het wist had ik twee handschoenen aan, werd een trui en trainingsbroek geregeld en stond ik te keepen.

Uiteindelijk kreeg ik drie schoten te verwerken waarvan er twee invlogen, maar daar ging het niet om.

Het was heerlijk om weer deel van een team uit te maken, om wat te lachen in de kleedkamer en na afloop in het clubhuis van Astrantia samen met de andere teams bij een pilsje terug te kijken op een geslaagde avond.

Datzelfde genoegen kennen ook de Orion Old Stars, die sinds januari iedere donderdagochtend op ons sportpark aan Walking Football doen.

Dat geldt ook voor het 7x7 vrouwenteam dat elke vrijdagavond in een officiële KNVB-competitie in actie komt.

En dat geldt ook voor de Orion-veteranen die zaterdag 2 juni weer hun eigen toernooi organiseren.

En dat geldt zeker ook voor de interne 45+ competitie die in juni weer op vier achtereenvolgende dinsdagavonden bij Orion gespeeld wordt.

Het aanbod van Orion wordt steeds breder, we proberen steeds meer – zoals ze dat tegenwoordig noemen – ‘maatwerk’ te leveren. Waarbij de term bij nader inzien ook uitgelegd kan worden als lekker sporten met je maten...

En dat geldt zeker ook voor het project Life Goals dat Orion-lid Rik Jansen het afgelopen seizoen bij Orion heeft weten te realiseren.

Iedere dinsdagmiddag voetballen sinds november de cliënten van RIBW en Pro Persona bij Orion. Doel is om mensen met een psychische aandoening laagdrempelig weer aan het sporten te krijgen.

‘Sport brengt mensen bij elkaar, draagt bij aan een betere gezondheid, geeft structuur en plezier’, zegt initiafnemer Rik Jansen.

Vrijdag 1 juni organiseert hij met Life Goals bij Orion een sportdag voor alle cliënten van een zorg- of welzijnsinstelling.

Het begint om 13.00 uur, ik ga zeker even kijken.

Deze, maar ook zeker de bovengenoemde activiteiten passen uitstekend bij de nieuwe leuze van SV Orion: “Iedereen een ster!”