Keepers winnen ook wedstrijden

Door Harrie van Ooijen 8 december 2019

Op een bomvol Mariënbosch speelden Orion en BVC een meeslepende wedsrijd. Gedurende grote delen van de wedstijd stond Orion met de rug tegen de muur. Tijdens de eerste helft beukte een harde westenwind op het Orion-doel. In het eerste half uur speelde de wedstrijd zich volledig af op de Orionhelft. BVC kreeg 3 a 4 grote kansen maar verprutste die of de Bekenaren werden dwars gezeten door een geweldig keepende Michiel Kok van Orion. Toen het fluitsignaal voor de rust klonk wreven de Orion-supporters in hun handen over de gelijke stand van 0-0.

De tweede helft was nog geen 5 minuten oud toe Orion een corner mocht nemen op rechts door aanvoerder Marco Loen. BVC-keeper Alex Joosten aarzelde, bleef staan en invaller Marvin Thomasia werkte de bal binnen. Het stond 1-0 voor Orion en dat was, gezien het spelbeeld in de eerste helft, een verassende stand. De harde wind was intussen wat gaan liggen maar de wind die er nog stond gaf Orion de rest van de speeltijd wel een ruggesteuntje. BVC kreeg nog steeds kansen, maar Orion-keeper Michiel Kok bleef meester in zijn doelgebied. Ook Orion miste een grote mogelijkheid via Alex Kwieman, die bij een uitbraak, net naast schoot. Daar had de BVC-keeper het nakijken gehad. Alex speelde een goede wedstrijd en werkte keihard. Jevrin had vandaag een mindere dag door ziekte maar wilde en mocht toch spelen. Onze andere middenvelder, Vince Alberts, vocht een robbertje uit om de hegemonie op het middenveld. Vince verloor op punten maar Orion-keeper Michiel Kok, won de wedstrijd voor Orion.

Na een uur kwam er steeds meer ruimte voor Orion en rond de 80e minuut profiteerde Orion. Na een uitbraak over links zette linkerspits Noud Jilesen puntgaaf en strak voor, waarna Noek Beers de bal onhoudbaar in kon schieten. BVC drong de laatste 10 minuten nog wel aan maar kreeg geen echte grote kansen meer. Door de grote ruimtes op de speelhelft van BVC kreeg Orion die wel maar ook deze werden niet benut door de Nijmegenaren. Dat zou ook een volkomen “verkeerde” stand op het scorebord hebben gezet. Orion won vandaag met het nodige portie geluk, maar vooral ook omdat het in Michiel Kok een geweldige keeper in het doel had staan.

Volgende week reizen we af naar Tubbergen voor de laatste competitiewedstrijd van 2019. We spelen dan in Tubbergen tegen het op de vierde plaats staande TVC’28. Orion gaat proberen daar de winterkampioen in de eerste klasse E te worden. Wie wil daar nou geen getuige van zijn. U bent van harte uitgenodigd Orion te komen supporteren.

Orion speelde vandaag met de volgende spelers:
Michiel Kok (k), Marco Loen, Jeroen van de Wetering (40 Marvin Thomasia), Noud Jilesen, Rene Willemse (86 Giacomo Mazzoleni), Tim van den Hurk, Luuk Langeveld, Alex Kwieman, Noek Beers, Jevrin Nunez, Vincent Alberts (86, Luuk van der Werf)

Op de bank zaten de volgende spelers:
Stan Bruijsten (k), en Roel van Lavieren.

Foto's: Rob Koppers