Jubileumzondag

Door Tijs Tummers, voorzitter 26 september 2013

Om twintig voor elf kwamen de eerste twee reünisten arm in arm de oranje loper opgelopen. Het waren oud-doelman Harrie Sliepenbeek en zijn eega.

Sliepenbeek raakte zijn positie onder de lat bij Orion 1 kwijt toen hij in 1948 werd opgeroepen om in Nederlands-Indië te dienen.

Sliepenbeek was het oudste oud-lid op de reünie; Fabian, die twee jaar geleden Nijmegen verliet om in Delft te gaan studeren, vermoedelijk het jongste.

Al snel was het clubhuis vol van generaties Orion-spelers die elkaar vaak na vele jaren weer begroetten en onmiddellijk de sfeer van vroeger weer wisten op te roepen.

De jubileumtaart werd aangesneden, de champagnefles ontkurkt en de verhalen vlogen over tafel.

Dat het eerste elftal na een spannende wedstrijd van Beuningse Boys verloor stond niet in de planning, maar dat is voetbal, je kunt niet alles in de hand hebben.

Even was er na afloop een katterig gevoel, maar kom, Orion had 75 jaar van ups en downs overleefd, dus toen Wim Joosten de microfoon greep voor zijn vertolking van de ‘De vrolijke koster’ werd de teleurstelling aan de kant geschoven en was het clubhuis al snel één deinende massa.

Deze jubileum-zondag sloot een weekend af dat op donderdagavond was begonnen met de officiële receptie en op zaterdag een vervolg kreeg met een ouder-kind-toernooi, zeskamp, lucratieve veiling (die houden we erin!) en een barbecue voor onze vrijwilligers.

En dat is nog maar het begin. De volgende evenementen staan alweer voor de deur: op 4 oktober Deutsches Fest en op 16 oktober de interland tegen Tuvalu.

Orion bestaat 75 jaar en dat zullen we weten.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion