Jopie over het Dart Toernooi

Door Tom van Ooijen 20 maart 2019

We kennen Jopie Sünnen vooral als onze terreinbeheerder. In de afgelopen 4 jaar is hij een belangrijk gezicht binnen de club geworden omdat hij wekelijks 3 a 4 dagen per week aanwezig is om zaken rondom veldbezetting, kleedkamers en materialen voor alle teams in goede banen te leiden. Sindskort zijn ook zijn vrouw Silvia en dochter Bonita een vertrouwd gezicht achter de bar in de kantine en daarmee begint de familie Sünnen steeds onmisbaarder te worden binnen onze club.

Let’s. Play. Darts.
En alsof het nog niet genoeg was, besloot Jopie samen met zijn broer André (ook een bekende binnen de club, vorig jaar nog grensrechter bij het 2e) om een darttoernooi te gaan organiseren in ons clubhuis. “André en ik darten al competitief vanaf onze achttiende, al ben ik er nu een aantal jaar mee gestopt. Begonnen bij het KWJ Buurthuis en later vanuit het Koninklijk Militair Tehuis in Nijmegen. Het leek ons leuk om het darten een keer aan het voetbal te koppelen. Dat gaat goed samen denk ik”.

Knock Out
De voorbereidingen op het toernooi, komende zaterdag 23 maart vanaf 19.30 uur, zijn in volle gang. “We hebben vier banen gehuurd, de belichting geregeld… overal is aan gedacht. We gaan onderlinge ‘best of three’ partijtjes spelen waarbij 501 moet worden uitgegooid. We moeten nog besluiten of we meteen het ‘Knock-out principe’ hanteren of dat we beginnen in een poule, maar dat komt hoe dan ook in orde”. Hoewel er vooral voor de gezelligheid wordt gespeeld, zijn er ook mooie prijzen te verdienen. Voor de winnaars worden prijzen beschikbaar gesteld door Vishandel Theo Tax en Hotel Restaurant Konbanwa.

Aanmelden
Jopie hoopt op een mooie avond, die bij een succes wat hem betreft zeker voor herhaling vatbaar is. Heb jij je nog niet aangemeld? Doe dat dan snel, want van de 32 plekken zijn er nog maar 2 over! Er hangt een inschrijflijst in het clubhuis, maar je kunt je ook aanmelden door een berichtje te sturen naar Jopie: 06-17056705. Het inschrijfgeld bedraagt 10 euro, voor alle info check deze link