Interne Jeugdscouting stelt zich aan u voor!

Door Technische Commissie 4 oktober 2018

Elke zaterdag, door weer en door wind, gaat een groepje van 3 mannen op pad, om zoveel mogelijk wedstrijden van onze jongste jeugd te bekijken. Hun doel is om alle jeugdspelers goed in kaart te brengen en met deze input de Technische Commissie te ondersteunen bij een juiste indeling van deze spelers (d.m.v. de selectieprocedure). Zo dragen zij bij aan de doelstelling om ieder kind op een voor hem of haar passend niveau te laten voetballen en trainen.

De afgelopen 3 jaar heeft dit groepje met interne jeugdscouts, zich vooral gericht op de jongste leeftijden (O8 en O9). Vanaf dit jaar gaan we de scope verbreden, naar de onderbouw- én middenbouwleeftijd (Champions League groep én O8 t/m O12). Dit is onderdeel van een groter traject binnen SV Orion, met als doel om meer kinderen dezelfde ontwikkelingkansen te geven. Eén van de speerpunten hierin is om onze jeugdspelers beter in kaart te hebben én te volgen. Tevens zal er een doorontwikkeling van de selectieprocedure gaan plaatsvinden. Hierover informeren we u graag op een later tijdstip.

Omdat onze jeugdscouts een belangrijk onderdeel zijn in dit proces, wil de technische commissie ze graag aan u voorstellen. Zo hopen we ook de wederzijdse communicatie en informatie uitwisseling van de trainers/leiders naar onze jeugdscouts te optimaliseren.

Eventuele input richting de interne scouting loopt via HJO Maarten van Helvoirt, via: hoofdjeugdopleiding@sv-orion.nl

Theo Bruijsten
Hallo ik ben Theo Bruijsten en ik kom sinds 2010 bij Orion omdat onze zoon Stan toen in de A1 ging keepen. Ik volg al zijn wedstrijden nu dan in het eerste team. Heb zelf ook gevoetbald met veel plezier en geniet nu enorm van het scouten van jonge spelers. Heel leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen en steeds beter gaan voetballen. Ik hoop dat het een mooi seizoen word met veel voetbalplezier.

Hans ten Cate
Hans ten Cate. Sinds 1995 bij Orion betrokken als trainer en leider van 2 zoons Nick en Bob. De laatste jaren ook regelmatig scheidsrechter geweest en selectiewedstrijden bekeken. Als docent Engels en teamleider VWO op het Mondial College in Nijmegen altijd betrokken geweest bij het opleiden van jeugd. Daarom is het ook leuk om jonge spelertjes te scouten en ze het gevoel te geven dat ze gezien worden, ook al spelen ze niet in de selectie. Ik hoop op een leuk seizoen met de nodige talentvolle spelers en veel spelplezier.

Geert Becker
Mijn naam is Geert Becker en ik begin aan mijn 2 de seizoen bij sv orion.
Samen met Theo Bruijsten en Hans Ten Cate assisteer ik bij de interne scouting van sv orion.
In mijn jonge jaren heb ik 15 jaar bij sv orion gevoetbald en ik kijk uit naar dit voetbalseizoen.
Tot ziens langs de velden van deze mooie club.