In memoriam Rob Kroesen

Door Tijs Tummers 11 september 2022

Ons bereikte het droeve bericht van het overlijden van Rob Kroesen op de veel te jonge leeftijd van 53 jaar.

Rob kwam in de zomer van 2019 in dienst van SV Orion als trainer van ons tweede elftal. In het daaropvolgende seizoen 2020-2021 trainde Rob het nieuwe O23-team. Om gezondheidsredenen moest Rob in januari 2021 zijn taken bij Orion neerleggen.

Rob was jarenlang speler en aanvoerder van Brakkenstein 1. Als trainer diende hij vele clubs, onder meer SIOL, Milsbeek, Heumen, Hapse Boys, Menos, Astrantia en als laatste Orion 2/Orion O23.

Rob voelde zich bij Orion goed thuis, hij was enthousiast en loyaal, en stelde steeds het belang van Orion voorop. Orion was zeer tevreden over de samenwerking. Maar vanwege een ernstige vorm van COPD was het in januari 2021 voor Rob niet langer verantwoord om als trainer het extra risico op covid te lopen.

Rob bleef ook na zijn vertrek Orion volgen, in juni was hij tijdens de nacompetitie nog te gast op Sportpark Mariënbosch.

Zijn overlijden is een grote schok voor ieder die bij Orion met Rob gewerkt heeft.

We wensen zijn vrouw Jolanda, de kinderen Sidney, Amèl en Gino en kleinkinderen heel veel sterkte toe met dit grote verlies.

Vanmiddag zal voor de wedstrijd Juliana 1 - Orion 1 een minuut stilte in acht genomen worden.