In memoriam Nol Hendriks

Door Marcel Peters 11 november 2020

Gisteren bereikte ons het trieste nieuws dat Nol Hendriks afgelopen zondag op 79-jarige leeftijd is overleden.

Marcel Peters gedenkt Nol Hendriks als volgt:

“Nol Hendriks is gedurende een tweetal perioden bij Orion werkzaam geweest als trainer. Tussen 1977 en 1979 was hij trainer van onze A1. In de periode 1987 t/m 1990 was hij trainer van ons 1e elftal waarvan ik deel uitmaakte. Nol was een no nonsens trainer met het spreekwoordelijke Nijmeegse hart op de tong. Nol was hard maar rechtvaardig en stond voor een goede sfeer in de groep. Het teamuitje naar het Belgische De Panne en de legendarische strijdkreet (voor de insiders): “Te paard, te paard, we zijn verraden!” zal ik nooit vergeten.

Na zijn actieve periode bij Orion bezocht Nol samen met Lenie nog regelmatig wedstrijden van ons 1e elftal en vergat daarbij ook de 3e helft niet”

SV Orion wenst Lenie, de kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.