In memoriam Fred Peters

Door Tijs Tummers, voorzitter 21 juni 2018

Met grote droefheid berichten wij u van het overlijden van Fred Peters, afgelopen dinsdag in zijn woonplaats Wijchen.

In Fred Peters verliest Orion een vriend met een groot hart voor onze vereniging.

Met een enorme toewijding nam Fred de vele taken op zich die hij in de loop van meer dan vijftig jaar voor de vereniging verrichtte. Voor zijn grote betekenis voor Orion werd Fred in 2010 door de club onderscheiden als Lid van Verdienste.

Fred was een markante persoonlijkheid, een enorm geliefd persoon. Een clubman die voor gezelligheid zorgde, een warme man met humor, die genoot van de sfeer in onze vereniging en daar zelf in grote mate aan bijdroeg.

Fred werd in 1962 als 15-jarige lid van Orion. Na zijn carriere als Orion-speler was Fred leider van vele Orion-teams. Aanvankelijk bij de jeugd, maar tot voor enkele jaren gedurende meer dan 15 jaar vooral ook als leider van het eerste elftal.

Fred was als leider enorm geliefd omdat hij oog had voor wat een team nodig had, hij stond er garant voor dat het de spelers aan niets ontbrak.

Naast het leiderschap nam Fred nog vele andere taken op zich. Hij zat in de organisatie van vele Orion-evenementen, uiteenlopend van Frühschoppen, kaartavonden tot jubileumloterijen; jarenlang zorgde Fred met Annelies ook voor de sfeervolle aankleding van ons clubhuis in de kerstperiode.

Door zijn ervaring in de horeca was Fred de aangewezen persoon om – gedurende vele jaren – de inkoop van de bar op zich te nemen, ook de inkoop van kleding was jarenlang zijn verantwoordelijkheid.

Ook toen zijn gezondheid achteruit ging bleef Fred als het even kon de thuiswedstrijden van het eerste elftal bezoeken.

Fred werd 71 jaar. Orion zal zijn hartelijke persoonlijkheid missen.

Wij wensen Annelies en familie veel sterkte met dit verlies.

De afscheidsdienst wordt gehouden maandag 25 juni om 11.00 uur in de aula van crematorium Waalstede, Staddijk 130 te Nijmegen. Geen bezoek aan huis.