In Memoriam Bert Gieben

Door Tijs Tummers, voorzitter 21 mei 2019
Ons bereikte het droeve bericht dat gisteren ons SV Orion Old Star-lid Bert Gieben op 79-jarige leeftijd is overleden.

Bert was een van de roergangers achter de Old Stars, die in januari 2018 het Walking Football bij Orion introduceerden.

Afgelopen week was hij nog actief bij het wekelijkse partijtje voetbal op de donderdagochtend op ons sportpark, fit en gedreven als altijd.

Van het weekend werd hij getroffen door een tia, die hem uiteindelijk fataal werd.

Bert speelde in het seizoen 1962-1963 bij de profs van NEC, samen met onder andere Pedro Koolman. In 16 wedstrijden scoorde de aanvaller 5 keer. Daarna kwam hij onder meer uit voor De Treffers en Quick.

Regelmatig bezocht Bert de thuiswedstrijden van Orion, samen met zijn oude ploegmakkers Tini van Reeken en Wim Meijers.

In korte tijd was Bert zich thuis gaan voelen bij Orion. Aanstaande zondag, voor de thuiswedstrijd van ons eerste tegen Varsseveld, had Bert reeds aangegeven samen met zijn dochter de balsponsor te willen zijn.

Dat Bert een voetballiefhebber pur sang was blijkt wel uit de wijze waarop hij zijn aanstaande 80ste verjaardag wilde vieren: op 15 juni zouden de Orion Old Stars het opnemen tegen de NEC Legends.

Voor de leiding had hij reeds voormalig internationaal scheidsrechter Henk van Ettekoven gestrikt.

Na afloop zouden de spelers met partners gezellig gaan dineren; Bert keek hier enorm naar uit.

Het heeft niet zo mogen zijn.

Zijn ploeggenoten zullen Bert zeer missen. Wij wensen zijn familie en vrienden veel sterkte met dit verlies.