Het sterkste elftal van Orion

Door Tijs Tummers, voorzitter 28 maart 2013 Van de week een gesprek gehad met het sterkste elftal van Orion: de veteranen. Het is tenslotte weinigen gegeven om als 50-plusser nog wekelijks competitie te voetballen. En daarbij jaarlijks nog eens meer wedstrijden te spelen dan welk Orion-team ook. Een stuk of 40 maar liefst, want zelfs tussen kerst en nieuwjaar wordt gewoon doorgevoetbald.

Dat zijn voornamelijk uitwedstrijden trouwens, want als er op de zaterdag veldenkrapte heerst bij Orion dan zijn deze senioren de eerste om mee te denken.

Nou worden ze door de bezoekende clubs ook met alle egards ontvangen, dat zal zeker meespelen. Bij de wedstrijden in Zyfflich en Kranenburg houdt de Bürgermeister zelfs vaak een toespraakje vooraf en laat daarna een kratje Bitburger in de kleedkamer achter. Dat soort tradities kunnen onze veteranen wel waarderen.

Maar deze routiniers zijn de uitzondering. Met enige afgunst kijk ik vaak naar tennissers, golfers of wielrenners die tot op hoge leeftijd lekker blijven doorsporten, terwijl het voor de meeste voetballers zo rond de 45 wel zo’n beetje afgelopen is.

Als je dat zou willen veranderen, moet je buiten de geijkte 11 tegen 11 in KNVB-competitieverband denken. De zomermaanden benutten, alleen tegen bevriende teams spelen (zoals nu al gebeurt), overstappen op 7 tegen 7, om maar enkele mogelijkheden te noemen. Dat kan je voetbalcarrière zo met tien jaar verlengen.

Vandaar dat we vanaf 11 juni vier dinsdagavonden een interne 40+ 7 tegen 7 competitie willen houden. Voor Orion-leden, vaders van Orion-jeugdleden en een enkele introducé.

Binnenkort volgen meer bijzonderheden. We streven naar acht teams. Het sterkste elftal van Orion heeft alvast twee teams ingeschreven.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion