Groeten uit Curaçao

Door Tijs Tummers, voorzitter 14 april 2016

Zoals u wellicht weet is Peter Akkers door zijn werkgever voor anderhalf jaar naar Curaçao verwezen.

Nu zijn er beroerdere plekken om naar verbannen te worden, maar als voetballiefhebber kom je op Curaçao niet echt aan je trekken.

Verder dan op zondagochtend in het zonnetje via twitter de avonturen van Orion 1 volgen komt Peter eigenlijk niet.

Totdat een aantal weken geleden tijdens het interlandweekend een heel peloton eredivisiespelers werd ingevlogen voor de interland tegen de Dominicaanse Republiek om de Caribbean Cup.

Bondscoach Patrick Kluivert koos voor de juiste tactiek en de Dominicanen werden met 2-1 verslagen.

Peter was erbij en na afloop fotografeerde hij Curaçao-doelman Eloy Room en stuurde me deze niet geheel scherpe foto toe.

Hij voegde daarbij de opmerking dat de Vitesse-keeper speciaal poseerde voor zijn oom - de oom van Room - die lid van Orion is.

De begeleidende ‘kwisvraag’ van Peter was uiteraard wie deze Orion-oom dan wel is…

Ik heb zelf geen idee, maar wie het denkt te weten kan zijn antwoord sturen naar p.akkers6@upcmail.nl, wellicht verloot Peter onder de goede inzendingen wel een Antilliaanse verrassing.

In mei wacht nu het pikante duel met Suriname en zo vermaakt Peter zich - Tineke trouwens ook hoor - wel tot het eind van het jaar.

Tegen die tijd keren zij weer terug naar Nederland en hopen we Peter en Tineke weer te kunnen begroeten in ons clubhuis.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion