Eind goed al goed

Door Harrie van Ooijen 9 maart 2020

De wedstrijd tegen Voorwaarts Twello kostte Orion meer moeite dan de uitslag doet vermoeden. De overwinning was verdiend maar 3-0 is geflatteerd.

De eerste kans was voor Voorwaarts. Rond de 12e minuut wordt een hoge bal faliekant gemist in de Orion-achterhoede. De bal werd voorgezet maar erg goed gestopt door Orion-keeper Michiel Kok. Bij die voorzet had de grensrechter bovendien gevlagd voor buitenspel. Eerste gevaar geweken voor Orion. In de 19e minuut speelt Noek Beers zich weer eens in de kijker. Eerst laat hij schuin vanaf rechts een schot los dat via de deklat overgaat. Enige tellen later werd Noek van links vrijgespeeld en stiftte hij de bal, met links, prachtig over de Voorwaarts-keeper: 1-0. Tien minuten later brak Voorwaarts door het midden uit naar het Orion-doel. Michiel Kok pareerde de ingeschoten bal glansrijk. "Wat hebben wij toch een geweldige keeper" was een reactie om mij heen. Hij kon op grote instemming rekenen. Tot nu toe heeft Orion nog maar 9 doelpunten hoeven incasseren in 15 wedstrijden en dat komt o.a. door het goede keeperswerk van Michiel.

In de loop van de tweede helft bouwt Orion een behoorlijk veldoverwicht op maar geruststellend is de 1-0 voorsprong niet. Een grote kans op 2-0 krijgt Noek Beers in de 61e minuut nadat hij door het midden was weggestuurd. Het ontbrak hem op het allerlaatst aan de controle om binnen te schieten. Vervolgens is er in de 75e minuut weer een grote kans, dit keer voor Luuk Langeveld. Helaas mist ook hij op een haar na het Voorwaarts-doel. Gelukkig nemen beiden revanche op zichzelf. Eerst scoort Noek Beers de bevrijdende 2-0 , weer met links, na te zijn weggestuurd door invaller Luuk van der Werf. Dat was in de 87e minuut. In de 89e minuut scoort Luuk Langeveld de 3-0, ook nu na aangeven van Luuk van de Werf. Enige minuten daarvoor was Orion nog door het oog van de naald gekropen toen eerst keeper Michiel Kok een prachtige redding verrichtte waarna vlak daarna Jevrin Nunez zich met doodsverachting in de baan van een gevaarlijk schot wierp en zo een score voorkwam. Voorwaarts moest ruimte vrijgeven om zelf te kunnen scoren op Mariënbosch. Van die ruimte profiteerde Orion vakkundig. En daarmee blijft Orion in de race.

Zondag as. spelen we in en tegen Bemmel.

Tegen Voorwaarts speelde Orion met de volgende spelers:
Michiel Kok (k), Marco Loen, Luuk Langeveld, Tim van den Hurk , Rene Willemse (76 Mitchell Nguyen), Vince Alberts (70 Mick Alberts), Alex Kwieman, Jevrin Nunez, , Noud Jilesen (74 Luuk van der Werf), Marvin Thomasia, Noek Beers.

Verder op de bank:
Reservekeeper Pim van Limbeek, Gijs Walthaus