Een rondje langs de velden

Door Tijs Tummers, voorzitter 17 september 2014

Voor de meeste Orion-teams was het afgelopen zaterdag de eerste competitieronde van het nieuwe seizoen.

De zon scheen en vanaf de parkeerplaats schitterden de oranje-shirtjes je reeds van alle kanten toe.

Ik besloot niet direct naar het clubhuis te lopen, maar een rondje langs de velden te maken.

Op het pupillenveld genoot ik als liefhebber van de rasvoetballertjes van Aquila E1. Onze E3 was er niet tegen opgewassen, maar hoefde zich daar niet voor te schamen. Matthias, Siem, Boris en zijn maatjes scoorden zelf ook twee fraai uitgespeelde doelpunten en gaan vast een mooi seizoen tegemoet.

Op het gras van veld 3, dat eindelijk bespeelbaar was, nam onze C2 het op tegen Brakkenstein C1. Via snelle en doelgerichte aanvallen scoorden Ko, Justus, Ruben en hun vrienden maar liefst zes doelpunten, waar Brakkenstein daar slechts drie tegenover kon stellen. Een knappe overwinning!

Op Veld 2 was inmiddels de eerste wedstrijd van de Meiden A1 in de Hoofdklasse begonnen. Met een tussenstand van 3-2 leek het een spannende wedstrijd te worden tegen DVV A1. Maar als de meiden van leider Jos en trainer Hans eenmaal op gang komen, zijn ze niet meer te houden: pas bij 13-2 stopte de teller!

Zag ik dan alleen maar lachende gezichten?

Toch niet. Onze veteranen stonden ietwat gelaten op het zonnige clubhuisterras. Zij dachten dit seizoen eindelijk weer eens thuis te kunnen spelen, maar vanwege het onbespeelbare Veld 4 hadden ze hun thuiswedstrijd tegen Union noodgedwongen toch weer moeten omdraaien. Heel vervelend en laten we hopen dat hiervoor snel een oplossing komt.

Aangekomen op de tribune zag ik nog net hoe Robin de 4-1 en snel daarna de 5-1 voor Orion B1 scoorde tegen Schalkhaar; de mannen van coach Tom van Ooijen – hoelang geleden was het dat ik hemzelf nog in de B1 trainde? – kwamen daarmee na twee wedstrijden fier aan kop in de derde divisie.

Goedgehumeurd liep ik het clubhuis in, richting de keuken van Wendy. Nog slechts twijfelend of ik zou kiezen voor de groene of toch de rode smoothie.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion