Campo Sportivo

Door Tijs Tummers, voorzitter 19 juni 2013

Mijn zomervakantie vier ik ieder jaar in juni en hier vanonder de Italiaanse zon moet ik helaas constateren dat het er voor mij alweer bijna opzit.

Prima tijd gehad, alleen bekroop mij gisteravond, net als vorige week dinsdag, een onrustig gevoel dat overduidelijk te maken had met het 40+ 7 tegen 7 toernooi dat op dat moment bij Orion werd gespeeld.

Om de onrust te bezweren wandelde ik gisteravond maar naar het campo sportivo hier in het dorp, waar toevallig een soortgelijk toernooi werd gespeeld, in dit geval 6 tegen 6. De temperatuur en de sfeer kwamen denk ik heel aardig overeen; dichter bij de wedstrijden op Sportpark Mariënbosch kon ik op dat moment niet zijn.

Hoewel mijn eigen team Ervaring United overtuigend heeft laten zien het uitstekend zonder mij af te kunnen – een gelijkspel en een klinkende overwinning zijn het resultaat tot nog toe – sta ik te popelen om aanstaande dinsdag bij Orion aan te sluiten voor de laatste poulewedstrijd.

Het in de wintermaanden uitgedachte idee om de maand juni voor een vriendschappelijk toernooi te reserveren lijkt - mede dankzij het mooie weer - heel goed te werken, als ik de enthousiaste verhalen mag geloven. Hulde aan Jos Roemer, John van Meer en Wesley Ooms voor de organisatie!

De laatste van de vier dinsdagen, 2 juli, worden de finalewedstrijden gespeeld, omlijst door een barbecue. Ook niet spelende toeschouwers kunnen zich bij de organisatie opgeven om voor 5 euro een vorkje mee te prikken.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion