11 oktober: The Night of the Referee

Door Desiree van Steenveldt 9 oktober 2019

Het is de Week van de Scheidsrechter. Met a.s. vrijdag de première van de docu ‘De Scheids’, een inspirerend verhaal van de top van de Nederlandse vrouwenarbitrage én DJ Casper. Kom ook naar ‘The Night of the Referee’!

In deze week van de scheidsrechter zetten we onze arbiters centraal. Even aandacht voor de boeiende, maar soms ook lastige taak die ze hebben om een wedstrijd in goede banen te leiden. Het hoogtepunt van deze week is op vrijdagavond 11 oktober. In en om ons clubhuis is dan vanaf 19.30 uur ‘The Night of the Referee’.

Orion-docu ‘De Scheids’
We starten de avond met de première van de documentaire ‘De Scheids’, gemaakt door onze eigen filmmaker Roeland van Gent. De docu van circa twintig minuten geeft een vermakelijk en informatief inkijkje in het leven van de scheidsrechter in het amateurvoetbal, met een hoofdrol voor Orion-scheidsrechter Casper West. Bij goed weer vertonen we de film buiten op groot scherm op het hoofdveld. Wie herken jij in de film?

Topscheidsen
Daarna is het de beurt aan de absolute top van de Nederlands vrouwenarbitrage: scheidsrechter Shona Shukrula en assistent-scheidsrechter Franca Overtoom. Zij houden een inspirerend verhaal over hun weg naar de top in het mannenvoetbal. Deze jonge vrouwen gaan het helemaal maken. Franca is al actief als assistent-scheidsrechter in de Keuken Kampioen Divisie, en insiders denken dat Shona de eerste vrouwelijke scheidsrechter in het Nederlandse mannenprofvoetbal gaat worden. Beiden zijn ook al internationaal actief voor de FIFA. Kortom: daar wil je bij zijn!

DJ Casper West
We sluiten de avond af op de lekkere beats van DJ Casper West, hoofdrolspeler in de docu en sfeermaker eerste klas.

De avond is voor alle Orionleden toegankelijk. Dus kom ook!

Bekijk hier het interview dat Eva Jinek had met o.a. Shona Shukrula en Franca Overtoom.