SCE JO13-1 - JO13-2

17 november 2018

Op een koude zaterdag in november kwam Sinterklaas weer met een intocht begroet in Nederland. Die intocht konden wij niet zien want wij moesten aan het eind van de middag laten zien wat we waard waren.

Vandaag trokken we naar Lindenholt voor de Nijmeegse derby en absolute topper tegen koploper SCE JO13-1. SCE had 1 wedstrijd minder gespeeld en nog niet verloren maar het aantal punten was het zelfde als die van ons: 15.

En dus mochten we als nummer 2 aantreden, iets later dan gepland, in deze topper.

Wij begonnen goed en wisten SCE goed tegenstand te bieden. Al kwamen we in de eerste 20 minuten niet tot kansen, SCE wist ook niet te scoren. We zetten goed druk en wisten het achterin aardig dicht te houden. SCE wist er soms door te komen en had pech met de lat en paal die geraakt werden. Ook stond keeper Vince, vervanger van de  geblesseerde Guus, een Nijmeegs doelpunt in de weg door in 2e instantie de bal klemvast te krijgen. Na 20 minuten was het nog steeds 0-0 en wisten we iets meer van ons eigen doel te voetballen.

We kwamen wat meer op de helft van onze tegenstander. Met enkele kleine doelkansen en hoekschoppen wisten we nog gevaar te creëren maar tot scoren kwamen we niet.

De 2e helft begon zoals aan het begin van de wedstrijd met een 0-0 stand.

Het spelbeeld was niet veranderd maar SCE kreeg grotere kansen en de 1-0 voorsprong kon niet snel op zich wachten.

De 1-0 voor SCE kwam er ook. Direct na de aftrap van dat doelpunt zette SCE goed druk en lag de 2-0 er gelijk in. Dit waren wel klappen in ons gezicht en binnen 5 minuten stond het al 3-0 voor SCE.

Na die 3-0 was het wel gespeeld. SCE probeerde het nog wel maar wij hadden ons spel weer opgepakt en wilde nog proberen om de score iets minder pijnlijk te maken.

We waren vanaf dat moment de betere partij, want SCE leek het wel geloven. De wedstrijd werd niet meer spannend en zo verloren we de topper uiteindelijk met 3-0.

De 2e nederlaag in de competitie voor ons. Jammer dat we onszelf niet wisten belonen met een resultaat. Die 5 minuten waren helaas cruciaal.

In december hebben we nog 2 wedstrijden tegen concurrenten. Hopelijk herpakken we ons snel en kunnen we het seizoen nog mooi afsluiten!

Verdere uitslagen:

Brakkenstein JO13-1 - Quick 1888 JO13-1 2-1