Quick 1888 JO13-1 - JO13-2

3 november 2018

Vandaag een mooie Nijmeegse derby tegen de oudste club van Nijmegen. Op sportpark de Dennen was Quick 1888 JO13-1 onze tegenstander. Quick 1888 had nog geen wedstrijd gewonnen. Terwijl na 4 wedstrijden met 9 punten pas 1 wedstrijd hadden verloren.

Dat we Quick 1888 niet moesten onderschatten bleek al in de eerste minuten toen Quick 1888 via een snelle uitbraak een vroege voorsprong wist te krijgen: 1-0.

Na dat vroege doelpunt wisten we de bal op de helft van Quick 1888 te houden. We probeerden de bal op doel te krijgen maar dat lukte niet vaak. De keeper van Quick 1888 kwam weinig in problemen en hoefde de bal niet klemvast te hebben. Al was Abtin wel alert toen de keeper de bal weer eens losliet, maar was net iets te laat.

De wedstrijd was fel en er werden regelmatig overtredingen gemaakt. Vooral de spelers van Quick 1888 hadden moeite om op de benen te blijven staan en lagen regelmatig op de grond. Na een aantal goede kansen waar de bal zelfs op de lat belanden, kreeg Quick 1888 een vrije trap op een lekkere plek. Gelukkig voor ons ging deze er niet uit.

Nadat Thijmen eerder zijn schot in de verre hoek nog zag wordeng gered wist hij na 22 minuten wel de gelijkmaker binnen te schieten.

Na rust was het spelbeeld bij 1-1 niet anders. Een energieke wedstrijd met veel balverlies kwam Quick 1888 opnieuw op voorsprong: 2-1.

Na die tik bleven we op zoek naar de gelijkmaker. Na een hoofdblessure bij Boaz werd een hoekschop genomen. DIe in een ouderwetse scrimmage voor de voeten van Tobias terechtkwam en die via een hand richting doel werd geschoten. De bal belandde in het net, de scheidsrechter zag geen overtreding en dus was de gelijkmaker een feit!

We kwamen niet echt in ons spel en een 2-2 leek het hoogst haalbare vandaag. Toch wist Lasha vanaf de rechterkant naar binnen te komen en schoot geweldig op doel. Helaas voor Lasha raakte hij de paal. Maar via die paal kwam de bal bij Berdi en die schoof de bal in de verre hoek in het doel: 2-3!

In de allerlaatste minuut toch de 3 punten weten te pakken! Een knappe prestatie en met werklust, strijd en inzet bereikt. Dat is na de nederlagen tegen Beuningse Boys JO13-2 een mooie opsteker en dat was te merken. Na het laatste fluitsignaal was de vreugde groot bij onze spelers.

We zullen nog wel moeten werken aan ons veldspel want dat kunnnen we beter dan dat we vandaag hebben moeten laten zien. Dat zal snel moeten want de laatste 4 wedstrijden zal gespeeld gaan worden tegen de gehele top 5! Die 5 ploegen hebben allemaal 12 punten uit 4, 5 en 6 wedstrijden.

Wij vinden onszelf terug op plek 3 en zullen volgende week bezoek krijgen van SCP JO13-1. SCP dat vandaag nog met 9-0(!) verloor van SCE staat 4e en heeft net als wij in 5 wedstrijden toch 12 punten verzameld

Verdere uitslagen:

Victoria'25/SCD'33 JO13-1 - Beuningse Boys JO13-2 1-0