JO13-2 - Brakkenstein JO13-1

6 oktober 2018

Vandaag een wedstrijd met historie. Beide clubs draaien al lang mee in het voetbal. Waar SV Orion op 19 september nog het 80 jarig jubileum vierde, bestond RKSV Brakkenstein op 5 augustus al 100 jaar!

Brakkenstein JO13-1, onze tegenstander van vandaag, wist nog geen punt te pakken deze competitie. Van SCP, SCE werd verloren.
Toch was het een speciale wedstrijd voor ons omdat er spelers uit de wijk Brakkenstein komen. 1 speler en de trainer hadden vroeger zelfs nog in het mooie geel-zwart van Brakkenstein gespeeld.

De wedstrijd werd geleid door een uitstekend arbitraal trio uit de JO19-4 en begon rommelig. Iedere bal werd op het middenveld hoog teruggespeeld en beide teams hadden moeite om het eigen spel te spelen.

Na een rommelig begin had Brakkenstein bij vlagen het betere spel. Toch had Guus weinig moeite om zijn doel schoon te houden. Toen hij bij een uitbraak van Brakkenstein uit zijn doel kwam wist Sven het doelpunt nog van de lijn te houden.

We leken met een 0-0 stand de rust in te gaan. Maar na 25 minuten kwamen wij toch op voorsprong. Al maakte een Brakkensteinse verdediger wat ongelukkig een eigen doelpunt.

Met een 1-0 voorsprong kwamen we uit de kleedkamers en wisten we Brakkenstein meer en meer onder druk te zetten. We speelden ons eigen spel en kregen een aantal goede kansen. Brakkenstein wist na 45 minuten toch de gelijkmaker binnen te schieten. Uit 1 van de weinige kansen werd na een kleine miscommunicatie in onze verdediging de 1-1 gemaakt.

Ondanks de domper bleven we Brakkenstein onder druk zetten. Via mooie dieptepasses wisten we dichterbij het doel van Brakkenstein te komen. Toen Thijmen na weer een mooie pass werd weggestuurd en 1 op 1 voor de keeper kwam,bleef hij rustig en schoof hij in de 52e minuut de bal beheerst in de korte hoek achter de keeper: 2-1.

Nog geen 5 minuten later kregen wij op zo'n 25m van het doel een vrije trap. Ideaal voor een linksbenige voetballer. Lasha ging achter de bal staan en schoot hem fantastisch acher de keeper bij de 2e paal binnen en bepaalde de 3-1 eindstand.

Een mooie spannende wedstrijd waar opnieuw de 3 punten werden binnengesleept. Met de volle buit, 9 punten uit 3 wedstrijden, wacht de komende weken wachten de ontmoetingen met Beuningse Boys JO13-2. Volgende week wacht de 1e ontmoeting in Beuningen.

Verdere uitslagen:

Woezik JO13-2 - SCE JO13-1 1-3