Zwager Marco ontpopt zich tot goudhaantje

Door John Brits 18 september 2016

Wedstrijden tegen Bemmel zijn voor mij altijd hoogtepunten in het Orion-jaar. Ik heb daar 37 jaar mijn geld verdiend en er leuke en blijvende contacten aan overgehouden. En welke vereniging kan zich erop beroepen zo’n mooie en sympathieke leidster te hebben in de persoon van Lynn Weghorst? Voordat de wedstrijd begon was mijn dag al goed. Ik was dan ook blij dat Harrie van Ooijen was gaan zeilen en mij had gevraagd het verslag te schrijven. Helaas had hij geen plaatsvervanger gevonden die als microfonist zou optreden, zodat wij verstoken bleven van opstellingen, doelpuntenmakers, vervangingen en de uitslag van de loterij.

We begonnen in een verrassende opstelling: Youri en Jeroen in het centrum van de verdediging, Jevrin rechtsachter en Luuk Akkers op het middenveld.
De eerste helft verliep gelijk opgaand, waarbij Orion zeker de meeste en beste kansen creëerde. Zoals echter ook in de twee voorgaande wedstrijden bleek de afwerking ook vandaag weer te wensen over te laten. In de 12e minuut kopte Luuk d’Hooghe uit een voorzet van Vince Alberts van dichtbij in de handen van de Bemmelse goalie.
Tussen de 20e en 25e minuut ontstonden er enkele hachelijke situaties voor het Orion-doel: eerst redde Stan fraai op een gevaarlijk schot, daarna trapte Nick Reijmers uit een vrije trap hard op de buitenkant van onze linker paal en vervolgens moest Stan met een uiterste krachtsinspanning redding brengen in een één-op-één situatie.
Daarna was het initiatief echter weer aan de onzen: in de 28e minuut knalde Noud keihard op doel maar zag zijn schot helaas via Luuk d’H. over het doel verdwijnen. Zes minuten later kreeg zo ongeveer onze hele voorhoede de kans om van dichtbij de bal in het net te jagen, iedereen twijfelde echter, legde breed en tenslotte schoot Vince A. via de rug van een verdediger over. De mooiste actie was van Marco die na goed doorzettend werk van Vince A. vanaf 25 meter met buitenkantje links fraai in de rechterhoek knalde. De Bemmelse keeper, Bram van der Sluijs, die zeker op hoge ballen een onzekere indruk maakte, bleek op de lijn zijn vak te verstaan: hij verwerkte het schot tot corner.

De tweede helft werd Bemmel steeds meer de bovenliggende partij. Hoewel wij nog twee kansen kregen (kopbal van Noud en een gevaarlijke slalom van Marco door het hart van de verdediging) was het met name de linkerspits van de bezoekers, Jip Ukusare, die regelmatig met snelle en technische passeerbewegingen onze verdediging tot wanhoop dreef. Hij was het dan ook die in de 78e minuut na weer zo’n prachtige actie de net ingevallen Tim Vonk (broer van Marco’s vriendin Linda) in de gelegenheid stelde de 0-1 aan te tekenen. Opvallend, want het was de derde achtereenvolgende invalbeurt van de enigszins geblesseerde Tim en de derde keer dat hij Bemmel met zijn doelpunt de overwinning bezorgde. Het lukte ons daarna niet meer het tij te keren, zodat Bemmel met negen uit drie koploper blijft. Ons spel begint nu al beter te worden, zodat we waarschijnlijk dit jaar niet tot de winterstop hoeven te wachten, voordat er aansprekende resultaten worden behaald.

De opstelling: Stan Bruijsten, Jevrin Nunez (70e minuut Carlo Schoorl), Youri Kiriwenno, Jeroen vd Wetering, René Willemse, Luuk Akkers, Vince van Gelder, Marco Loen, Noud Jilesen (67e minuut Djordy de Graaf), Luuk d’Hooghe (80e minuut Jeroen Bardoel), Vince Alberts.