Waar blijven de vrouwelijke scheidsrechters?

Door Erik van Dalen 22 maart 2024

Bij Orion organiseert en coördineert de scheidsrechterscommissie de arbitrage van alle wedstrijden op groot veld. Het vrouwenvoetbal heeft zich in tientallen jaren in Nederland goed ontwikkeld en ook bij Orion zijn diverse meiden- en vrouwenteams actief. Uit onderzoek van de KNVB blijkt dat landelijk 60% van de voetballende vrouwen aangeeft wel bereid te zijn een wedstrijd te willen fluiten. Bij Orion is echter nog steeds geen vrouwelijke scheidsrechter actief, terwijl er toch genoeg meisjes en vrouwen voetballen bij Orion. Ook de vele moeders rond het veld getuigen van betrokkenheid bij het voetbal. Dus… waar blijven jullie wanneer het om het fluiten gaat? Het wordt tijd om de stap te zetten naar vrouwelijke arbitrage bij Orion. Help onze vereniging mee om alle wedstrijden bezet te krijgen met een scheidsrechter.

Wil jij als vrouw bij Orion gaan fluiten, laat dan van je horen. De scheidsrechterscommissie biedt je daarbij ondersteuning in de vorm van instructies, materialen, begeleiding en opleiding.

Contact: arbitrage@sv-orion.nl