Topdag voor Orionvrouwen

Door Steven Bartels 14 april 2024

Drie thuiswedstrijden van de vrouwenteams leverde 9 punten op en 26 doelpunten. Vrouwen 1 won thuis met 9-0 van FSG. Vrouwen 2 – opnieuw op kampioenskoers – klopte Spero met 6-1. Vrouwen 3 rolde Alverna 2 op: 11-0.

Wisten we nog hoe het ging in de uitwedstrijd bij FSG? Die werd weliswaar gewonnen, maar pas nadat de Fortunezen eerst drie grote kansen had gemist. Dat zou ons geen tweede keer overkomen. Of nou ja. Binnen 60 seconden stond er een Limburgse vrij voor Suze, die werd gepasseerd, maar de bal botste tegen de paal en stuiterde terug in de handen van onze keeper. Oke. Wakker. In de derde minuut zette Daniëlle Derks goed door op de achterlijn, ze pikte de bal af, en gaf Anne Tankink de gelegenheid om de 1-0 op het bord te zetten. Vanaf dat moment liep de eerste helft gesmeerd. FSG hanteerde weinig succesvol de lange bal, de laatste linie vergat aan te sluiten, en gaf Orion zo veel ruimte. Het leidde tot doelpunten van Julie in de 16e minuut (zwabberschot); Julie in de 34e (na voorbereidend werk van Robin Schrooten); Robin in de 37e (geplaatst schot van afstand); Imke Janssen in de 41e (profiteren van keepersfoutje) en Lotte Wijers (gave slalom). Met 6-0 gaan rusten; dat is best lastig hoor! De motor wilde na rust niet echt meer aanslaan, ook al omdat de wedstrijd in de eerste 25 minuten na rust minstens 10 minuten stil kwam te liggen door blessures. Larissa Wattilete en Imke vonden lat in plaats van net. Na een combinatie tussen Evy de Kort, Anne en Larissa prikte Julie in de 65e minuut haar derde doelpunt van de dag binnen. Evy en Robin bepaalden de score op 9-0. Donderdagavond verder: uit tegen Eindhoven 2.

De foto is gemaakt door @RvG_fotografie