Roda Boys 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 14 september 2017

Er is weer veel gebeurd de afgelopen weken, veel trainingen en wedstrijden, winst (meestal), maar ook een gelijkspel en afgelopen zondag een bekernederlaag bij TOP. In deze wedstrijd slaagde Orion er niet in het eigen spel te spelen, zoals tegen Juliana een week eerder veel beter lukte. De sportieve wedstrijd in Oss was bovenal teleurstellend door de kaartencollectie die we kregen voorgeschoteld door de arbiter. Trainers maken fouten, spelers maken fouten en scheidsrechters doen dat ook, het is vooral frustrerend dat je van dat laatste nog weken last houdt door een schorsing. Tegen de onterechte rode kaart van Idi zijn we in beroep gegaan. Ook de tegenstander heeft verklaringen afgelegd, we zullen zien wat dat uiteindelijk betekent.

Deze weken overziend is er aan de ene kant een heel positief gevoel. Wie de selectie observeert ziet dat aan iets moois wordt gewerkt: een herkenbare speelwijze waarbij wordt uitgegaan van eigen voetballende en technische kwaliteiten. De nadruk ligt bij wat spelers wel goed kunnen, waarbij we natuurlijk niet blind zijn voor wat ze (nog) niet goed kunnen.

Aan de andere kant zijn veel spelers niet inzetbaar. Tot onze schrik blijkt de ‘oude’ knieblessure van Vincent Pessanha veel ernstiger dan verwacht en dan op grond van zijn beweeglijkheid mogelijk leek. In een MRI is een kruisbandletsel vastgesteld. Dat betekent voor Vincent een operatie en daarna een pittige revalidatie. Vincent, namens alle Orion-mensen veel sterkte! Je bent eerder teruggekomen van een zware blessure, dat gaat je nu weer lukken.

De meeste andere blessures zijn niet terug te voeren op overbelasting maar op het feit dat voetbal een contactsport is. Het zit dus gewoon even tegen, met blessures aan rug, schouders, knie, enkel, bovenbeen etc.

Desalniettemin overheerst een gevoel van tevredenheid en optimisme. Orion is onmiskenbaar op de goede weg, de hand van de trainer wordt steeds meer zichtbaar.

Intussen zet ook het tweede elftal goede stappen en om de ontwikkeling van talentvolle spelers te versnellen starten we binnenkort (3 oktober) met een serie van wedstrijden met Orion onder 23. Daarover spoedig meer.

Zaterdag de laatste bekerwedstrijd, uit tegen Roda Boys. Er wordt afgetrapt om 17.00 uur. We hopen net als in Oss weer veel Orionisten te begroeten.