Orion1 - AVW

Door Hans Loen 5 augustus 2016

Zo zit je de ene dag nog lekker in Frankrijk vakantie te vieren en zo heb je de eerste week trainen alweer achter de rug. Trainingsweek1 onder de bezielende leiding van trainer Gila Idrissi is goed verlopen en de opkomst is groot( 19 spelers). We missen nog drie spelers wegens vakantie Vince A, Vince G en Luuk H. We staan er op dit moment als groep goed voor en zijn beduidend verder dan vorig seizoen om deze tijd en dat is een prettig gegeven.

De vierdaagse week zit erop en het Orion hotel was zeer succesvol verlopen. De vrijwilligers hebben hun visitekaartje wéér afgegeven!

Binnenkort start het Orion voetbalkamp en ik werd er gisteren toch wel stil van toen ik hoorde dat er maar liefst 120 kinderen zich hebben aangemeld. Bij voorbaat wil ik de organisatoren nu al feliciteren met dit succes en het verdere verloop zal ik dan ook zeer enthousiast volgen. Knap werk!

Ik heb ook minder leuk nieuws te melden: Fred Peters jarenlang trouwe vrijwilliger van Orion ligt al een aantal weken in het ziekenhuis. Wij, selectie1 en selectie2 wensen Fred een voorspoedig herstel toe en wij hopen met z'n allen dat hij weer snel in ons midden is.

Yannick Döring keeper selectie1 heeft in juni zijn voorste kruisband gescheurd en is derhalve aankomend seizoen helaas niet beschikbaar. Wij wensen Yannick een voorspoedig herstel toe. Ook Bart de Lange heeft knieproblemen en de operatie vandaag is goed verlopen. Zijn herstel zal ongeveer 9 maanden gaan duren en dan hopen we Bart weer terug te zien op het veld bij het 1e elftal.

Door het wegvallen van Yannick hadden we een keepersprobleem, ik kan gelukkig schrijven hadden. Tom Hafkenscheid onze keeperstrainer gaat aankomend seizoen Yannick vervangen en daar zijn wij supertrots op. Hij blijft op de dinsdag wel zijn taak uitvoeren als keeperstrainer en daarnaast gaat hij volledig meedraaien als keeper bij selectie1.

Orion1 begint aan het tweede seizoen in de 1e klasse na de promotie in 2015. De geschiedenis leert dat het tweede jaar vaak lastig en cruciaal is voor gepromoveerde clubs. Na de knappe tweede plaats in de eindrangschikking van de vorige jaargang waakt de Technische Staf voor irreële verwachtingen. We gaan net als vorig seizoen voor handhaving en een periodetitel.

Het mooiste en belangrijkste voor de Technische Staf is dat er nog veel rek in de spelers en bovenal in het team zit. We moeten samenwerken om het gewenste niveau te halen, zodat we succesvol zijn als individu en als team. Passie, strijd  en geloof in jezelf en het team. Rusten doen we in de pauze of na afloop.

Aanstaande zaterdag gaan we eerst nog een training afwerken en daarna spelen we onze eerste oefenwedstrijd op Marienbosch tegen AVW. De wedstrijd begint om 12.00 uur en u bent van harte welkom. Clubhuis is open vanaf 10.30 uur.