Orion speelt gelijk tegen Portugese profs

Door Tijs Tummers, voorzitter 13 januari 2017

Orion heeft op het trainingsweekend in Lissabon knap 2-2 gelijkspel gespeeld tegen de profs van SJPF.

De tegenstander was door de Portugese spelersvakbond SJPF samengesteld uit profs die momenteel geen club hebben.

Bekendste naam bij de Portugezen was coach Luis Boa Morte (39), die ook nog een helft meespeelde. De 27-voudig International, speelde voor Fulham en West Ham speelde en won met Arsenal nog een landstitel.

Aanvaller Manuel Curto stond de afgelopen twee jaar bij Lierse SK onder contract. Desalniettemin ging Orion brutaal van start.

Het waren echter de gewiekste Portugezen die de score openden. Een snelle uittrap bereikte Joao Martins, die op Stan Bruijsten kon afgaan en met een bekeken boogbal scoorde.

Na een half uur kwam Orion langszij toen Vince Alberts de al vroeg voor Noud ingevallen Erik Bruijsten wegstuurde die zonder dralen afwerkte: 1-1.

Toch gingen de Portugezen met een voorsprong rusten toen weer Joao Martins kort bij zijn tegenstander wegdraaide en alleen voor Stan beheerst afrondde.

De wedstrijd, die op een van de velden van het fraaie nationale sportcomplex werd gespeeld, bleef ook in de tweede helft van goed niveau.

Orion kwam een kwartier voor tijd verdiend gelijk toen Davy van Duinen onzeker optreden van de Portugese keeper onverbiddelijk afstrafte: 2-2.

Dit was ook de eindstand van deze nuttige oefenwedstrijd.