Orion 1- Emplina 1

Door Michiel Kompier 1 september 2017

De eerste weken van de voorbereiding zijn voorbij gevlogen. Onder leiding van Jeroen en Lodewijk is veel en goed werk verzet. Niet alleen op het trainingsveld, maar ook in de kleedkamer bij het bespreken van de wijze waarop we willen voetballen in balbezit, als we de bal niet hebben, in de omschakeling, en bij standaardsituaties. We hebben inmiddels ook al weer drie wedstrijden gespeeld en het is leuk om te zien hoe deze jonge, gretige en talentvolle groep de lessen oppikt en stappen zet.

Toch zijn we deze periode niet schadevrij doorgekomen en dat heeft vooral te maken met oud zeer: blessures van het vorig seizoen die nog voortduren. Bart, Vincent P., en Naud zijn nog niet hersteld en nu niet inzetbaar, nieuwkomer Alex heeft een vervelende knieblessure opgelopen, en een andere nieuweling, Dirk, kampt ook met gezondheidsproblemen. Aanvaller Noud Jilesen wordt begin oktober geopereerd aan zijn schouder, hem wacht dan nog een flinke revalidatieperiode. Hopelijk kan hij aan het eind van het seizoen zijn comeback maken.

Daar komt bij dat een andere vaste waarde, Carlo Schoorl, noodgedwongen een stap terug moet doen omdat hij een baan heeft gevonden die helaas niet met selectievoetbal is te combineren. Carlo, ik zie je nog als E-tje hier binnenkomen. Je maakte deel uit van een heel sterke lichting jeugdspelers. Je ontwikkelde je tot een sterke, veelzijdige middenvelder. Het was een plezier als trainer met je te werken en ik hoop je nog vaak bij Orion te zien. En, zoals Jeroen gisteren ook zei: de deur staat voor jou altijd open!

Om de selectie kwalitatief en numeriek weer op peil te brengen zijn Mitchel (O19) en Coen en Roel (tweede elftal) aan de selectie van ons eerste elftal toegevoegd. Alledrie talentvolle en veelzijdige spelers afkomstig uit de eigen jeugdopleiding. In goede samenwerking met de trainers van O19 en Orion2 en hoofd jeugdopleiding zullen de komende tijd ook andere spelers de kans krijgen zich verder in de kijker te spelen.

Aanstaande zondag de eerste bekerwedstrijd van Orion 1, thuis tegen Emplina. Emplina, u raadt het al, is afkomstig uit Empel, en is een tweede klasser die uitkomt in Zuid 2.

U bent van harte welkom.

zaterdag:

Orion O19 – Spero O19 (14.30 uur)

zondag:

Orion 1 - Emplina 1 (14 uur)

Orion 2 – GVA 2 (11.30 uur)

Orion vrouwen 1 – Trekvogels vrouwen 2 (12 uur)