Nieuw op Orion … mini pupillen!

Door Jeugdcommissie 8 juni 2016

Met ingang van het nieuwe seizoen 2016-2017 start SV Orion met Mini-pupillen. Jongens en meisjes vanaf 4,5 jaar kunnen nu starten met voetballen bij Orion. Voorheen kon je bij Orion starten in het kalender jaar dat je zes werd als F-pupil. Vanaf komend seizoen kan dat dus eerder als mini!

De mini pupillen trainen op woensdagmiddag en spelen op zondag een onderlinge toernooitjes. Dit toernooitje wordt iedere competitiezondag op Orion in een 100% Voetbal Champions Leaque opzet gespeeld. De spelertjes worden ingedeeld in de teams van hun helden als Barcelona, Bayern München, Real Madrid en Manchester United met bijpassende outfits, alles gesponsord door 100% Voetbal Richard Kregting. Onder begeleiding van een spelleider worden vervolgens onderlinge wedstrijdjes van 4 tegen 4 gespeeld. Zowel bij de trainingen als de toernooitjes gaat het vooral om voetbal plezier en veel balcontact. Een leuke opzet en goede begeleiding op woensdag en zondag vanuit de Technische Commissie dragen daaraan bij. De Mini-pupillen stromen binnen Orion door naar de F-jes op het moment dat ze daar qua leeftijd en/of qua vaardigheid aan toe zijn.

In Nijmegen zijn meer verenigingen die sporten voor mini’s aanbieden. Orion wil jonge kinderen ook de mogelijkheid bieden om bij Orion te leren voetballen. Is je zoon of dochter geboren in kalenderjaar 2011 en wil hij of zij graag voetballen bij Orion? Meld je zoon of dochter dan nu hier via de Orion website aan.

Na de aanmelding wordt contact met je opgenomen door de Mini coördinator (Job Pepping). In overleg met de mini coördinator kan je dochter of zoon starten als mini pupil en lid worden van SV Orion. Natuurlijk kan je kind ook eerst een paar weken komen ’snuffelen’ alvorens echt lid te worden. Bekijk hier meer informatie over het lidmaatschap en de contributie.

Vragen over de mini pupillen? Neem dan contact op met Jop Pepping via mini-coordinator@sv-orion.nl