KNVB Audit Kwaliteit & Performance Programma 21-11

Door Technische Commissie 16 november 2016

SV Orion is één van de 50 clubs die deelneemt aan het Kwaliteits & Performance programma van de KNVB, uitgevoerd door NMC Bright. Dit programma licht een jeugdopleiding van een BVO of amateurvereniging helemaal door op 54 punten. Het is voor BVO's een jaarlijks terugkerend én verplicht programma, voor amateurverenigingen is het optioneel. Succesvolle deelname leidt uiteindelijk tot een positie in de voetbalpiramide in Nederland, waarin men 4 niveau's onderscheidt:

1. Internationale jeugdopleiding (bv PSV)
  2. Nationale Jeugdlopleiding (bv NEC/FC Oss)
  3. Regionale Jeugdopleiding (bv DVS en Bennekom)
  4. Lokale jeugdopleiding (bv Tubantia en Owios)

SV Orion zal zich laten auditeren op het niveau van regionale jeugdopleiding, wetende dat we dat niveau (nog) niet zullen halen. Doelstelling is dus in eerste instantie om het lokale certificaat te behalen en door het programma en rapport een blauwdruk te krijgen van onze jeugdopleiding. Dit rapport geeft tevens aan welke stappen we nog moeten nemen om eventueel door te kunnen groeien naar het regionale niveau.

Op maandagavond 21 november vindt de audit plaats. Afgevaardigden van de KNVB en NMC Bright zullen bij SV Orion de hele avond aanwezig zijn. Tussen 18:30 en 19:30 zullen zij een kijkje nemen op het veld om trainingen te bekijken, daarna zullen er 2 interviewsessies gehouden worden met het afgevaardigden van het bestuur, jeugdbestuur, technische commissie en jeugdselectietrainers.

Deze audit zal samen met de zelfevaluatie leiden tot een rapport en eindconclusie en een aanbeveling tot certificering. Begin januari vindt de review plaats waarin we een terugkoppeling zullen krijgen van het rapport en enkele inhoudelijke onderwerpen (die uit dit rapport komen) bij de kop zullen pakken.